Avstämningsdag för uppdelning av aktier i K-Fast Holding AB fastställd till 8 juni 2021

Vid årsstämman i K-Fast Holding AB (publ) den 19 maj 2021 beslutades, i enlighet med styrelsens förslag, om en uppdelning av aktier så att varje befintlig aktie delas upp i sex aktier av samma aktieslag, s.k. aktiesplit 6:1. Styrelsen bemyndigades att besluta om fastställande av avstämningsdagen för uppdelningen av aktier.

Styrelsen har beslutat att avstämningsdag för uppdelningen av aktier ska vara tisdagen den 8 juni 2021. Det innebär att sista dag för handel i aktien före uppdelningen är fredagen den 4 juni 2021 och att första dag för handel med uppdelade aktier är måndagen den 7 juni 2021.

Uppdelningen verkställs automatiskt genom Euroclear Sweden AB:s försorg och aktieägare behöver inte vidta några åtgärder.

I samband med uppdelningen kommer bolagets aktier att få en ny ISIN-kod.

Efter det att uppdelningen har genomförts kommer det totala antalet aktier i bolaget ha ökat från 35 888 528 aktier till 215 331 168 aktier, fördelat på 22 500 000 A-aktier respektive 192 831 168 B-aktier.

Anders Antonsson, IR-ansvarig, e-post: anders.antonsson@k-fastigheter.se, telefon: 0708 730 900.

Denna information är sådan K-Fast Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 maj 2021, klockan 17.00.

K-Fastigheters målsättning som fastighetsägare är att skapa attraktiva hem med hög trivselfaktor. Koncernens verksamhet omfattar aktiv fastighetsförvaltning, projektutveckling och byggnation i egen regi. För att öka kostnadseffektiviteten och korta byggtiderna har K-Fastigheter valt att arbeta med tre egenutvecklade koncepthus som uppförs för egen förvaltning. K-Fastigheter erbjuder omkring 2 280 bostäder på flera orter i Öresundsregionen, Småland och västra Sverige samt utvärderar nya marknader i takt med ökad produktionskapacitet. Koncernens fastighetsbestånd har ett bokfört värde om 7,4 miljarder kronor med ett årligt hyresvärde uppgående till omkring 278 miljoner kronor. Sedan november 2019 handlas bolagets B-aktier på Nasdaq Stockholm (kortnamn: KFAST B). Läs mer på k-fastigheter.com

Styrelsen i K-Fast holding AB har beslutat att avstämningsdag för uppdelningen av bolagets aktier ska vara tisdagen den 8 juni 2021.