K-Prefab har tecknat avtal om komplett stomentreprenad vid Orminge Torg i Nacka

K-Prefab AB, ett dotterbolag till K-Fast Holding AB (”K-Fastigheter”), har tecknat avtal med Noccon AB rörande en komplett stomentreprenad för nyproduktion av bostäder, lokaler och parkeringsgarage i Orminge i Nacka kommun. Slutkund åt Noccon är Elisby Fastigheter AB.

K-Prefab ska genomföra en komplett entreprenad ABT-U med K-Prefabs stomsystem inklusive fasader där vissa delar innehåller ingjutet tegel. Sammanlagt innehåller projektet Orminge Torg i Nacka nyproduktion av 191 lägenheter, 7 lokaler samt ett parkeringsgarage med över 300 platser. Projektet uppförs i enlighet med Svanenföreskrifter.

”Vi är glada över att ha fått förtroendet att vara stomentreprenör vid byggnationen av Orminge Torg. Det är ett omfattande projekt där vi visar vår konkurrenskraft som en komplett leverantör. Jag ser det också som glädjande att bostadsprojekt påbörjas i rådande marknadsläge eftersom vi vet att det behöver byggas fler bostäder i Sverige för att möta det behov som finns” säger Stefan Paulsson, VD på K-Prefab.

K-Prefabs ordervärde är 119 MSEK. Produktion av de prefabricerade betongelementen samt montage kommer att ske etappvis där montage av den första huvuddelen påbörjas under Q2 2024 och montage av den andra huvuddelen påbörjas under Q1 2025.

Stefan Paulsson, VD på K-Prefab
e-post: stefan.paulsson@k-prefab.se, telefon: 010-161 83 49

K-Fastigheter är mer än ett fastighetsbolag. Genom en integrerad process bygger vi vår verksamhet i de fyra affärsområdena projektutveckling, prefab, bygg och förvaltning. Vår prefabverksamhet drivs i dotterbolaget K-Prefab som också säljer på den externa marknaden. För att öka kostnadseffektiviteten och korta byggtiderna har K-Fastigheter valt att arbeta med tre egenutvecklade koncepthus som uppförs för egen förvaltning. K-Fastigheter erbjuder nära 4 100 bostäder från Köpenhamn i söder till Gävle i norr och utvärderar löpande nya marknader. Som hyresvärd strävar vi efter att skapa attraktiva hem med hög trivselfaktor. Koncernens fastighetsbestånd har ett bokfört värde om 14,5 miljarder kronor med ett årligt hyresvärde uppgående till omkring 524 miljoner kronor. Sedan november 2019 handlas bolagets B-aktier på Nasdaq Stockholm (kortnamn: KFAST B). Läs mer på k-fastigheter.com

Vi är glada över att ha fått förtroendet att vara stomentreprenör vid byggnationen av Orminge Torg. Det är ett omfattande projekt där vi visar vår konkurrenskraft som en komplett leverantör. Jag ser det också som glädjande att bostadsprojekt påbörjas i rådande marknadsläge eftersom vi vet att det behöver byggas fler bostäder i Sverige för att möta det behov som finns.
Stefan Paulsson, VD på K-Prefab