Stefan Paulsson ny VD för K-Prefab AB

Stefan Paulsson har utsetts till VD för K-Prefab AB som är ett dotterbolag till K-Fast Holding AB (”K-Fastigheter”). Sedan den 11 april 2022 har Stefan Paulsson varit tillförordnad VD för K-Prefab AB vilket genom beslut i styrelsen för K-Prefab AB nu permanentas.

I och med att Stefan Paulsson utses till VD kommer han permanent att ingå i koncernledningen som en av fyra affärsområdeschefer inom K-Fastigheter. Stefan Paulsson har varit anställd i det som nu är K-Prefab sedan 2006 och har innehaft tjänster som konstruktör, konstruktionschef, regionchef, vice VD och operativ chef.

”K-Prefab är en mycket viktig del av vår koncern och jag är väldigt glad över att vi kunnat utse Stefan till VD och chef för vårt affärsområde prefab. Stefan har en gedigen bakgrund inom K-Prefab och ett starkt affärsmässigt driv” säger Jacob Karlsson, VD för K-Fast Holding AB.

”Jag ser fram emot att fortsätta utveckla K-Prefab tillsammans med alla medarbetare och bygga vidare på det täta samarbete vi har inom koncernen” säger Stefan Paulsson, VD för K-Prefab.

K-Prefabs tidigare VD Kaj Grönvall kommer att kvarstå inom koncernen som senior rådgivare.

Stefan Paulsson, VD för K-Prefab AB och chef för affärsområde prefab,
e-post: stefan.paulsson@kprefab.se, telefon: 010 161 83 49

K-Fastigheters målsättning som fastighetsägare är att skapa attraktiva hem med hög trivselfaktor. Koncernens verksamhet omfattar aktiv fastighetsförvaltning, projektutveckling och byggnation i egen regi. För att öka kostnadseffektiviteten och korta byggtiderna har K-Fastigheter valt att arbeta med tre egenutvecklade koncepthus som uppförs för egen förvaltning. K-Fastigheter erbjuder omkring 3 450 bostäder på flera orter i Öresundsregionen, Småland och västra Sverige samt utvärderar nya marknader i takt med ökad produktionskapacitet. Koncernens fastighetsbestånd har ett bokfört värde om 12,1 miljarder kronor med ett årligt hyresvärde uppgående till omkring 430 miljoner kronor. Sedan november 2019 handlas bolagets B-aktier på Nasdaq Stockholm (kortnamn: KFAST B). Läs mer på k-fastigheter.com