Joakim Forss tar vid som köpman för K-Rauta i Karleby och fortsätter även som K-Rauta-köpman i Vasa

Joakim Forss har sedan 2009 verkat som köpman för K-Rauta i Vasa och börjar som köpman för K-Rauta i Karleby den 7 april. Han fortsätter även som köpman i Vasa. Forss järnhandlarkarriär började redan 1989 som sommarjobbare i en järnbutik. Forss har även bekantat sig med branschen i Sverige, där han arbetade i tio år på K-Rauta Svenska AB (senare K-Rauta AB) först som sortimentrådgivare och sedan som produktchef och kommersiell chef. Forss lovar att K-Rauta i Karleby också i fortsättningen kommer att vara en betjänande järnbutik för såväl företagskunder som konsumenter.

Forss ser fram emot sitt arbete i Karleby: ”K-Rauta i Karleby har grunden i skick och en kompetent personal. Företagskunderna spelar en viktig roll, vilket de kommer att göra även i fortsättningen. Också på konsumentsidan kommer vi att satsa på sortimentet och tjänsterna till exempel inom inrednings- och trädgårdsprodukter. Målet är att även i fortsättningen se till att företagskunder och konsumenter kan handla bekvämt i K-Rauta.”

I köpmannakarriären fascineras Forss av det varierande arbetet och möjligheterna att varje dag lära sig nytt. ”Köpmannayrket är mycket belönande i och med att företagaren har mycket ansvar, men samtidigt möjligheter att utveckla både det egna företaget och sig själv”, säger Forss.

Till Forss familj hör utöver Joakim fru och tre barn. Forss tillbringar fritiden med familjen och sport och sommartid kör han motorcykel.

Köpmannen Joakim Forss hälsar alla nya och tidigare kunder välkomna till K-Rauta i Karleby.

Mer information: K-köpman Joakim Forss, 044 320 3882, joakim.forss@k-rauta.fi

K-Rauta – Överraskande enkelt

K-Rauta förnyas och vi hjälper dig att lyckas med byggande och renoveringar så bekvämt som möjligt oavsett om du renoverar hemma för första gången eller är proffs. Det största sortimentet och våra bästa tjänster säkerställer att ditt projekt blir framgångsrikt – vare sig du handlar i närbutiken eller på webben. Du betjänas av 137 förnyade butiker i hela Finland från Ekenäs till Ivalo. K-rauta.fi

Taggar: