Cecilia Ahlgren Fries ny marknadschef och vice vd på Kalix Tele24

Nordens ledande Telefonist-företag, Kalix Tele24, har rekryterat Cecilia Ahlgren Fries till rollen som ny marknadschef och vice VD. Cecilia, som har en lång och gedigen erfarenhet från ledande befattningar inom marknadsföring, kommunikation och försäljning började på Kalix Tele24 den 5 september.

Cecilia har lång erfarenhet från ledande befattningar i telekom- och mediebranschen och tar nu plats hos Kalix Tele24. Under årens lopp har Cecilia arbetat med både konsumentprodukter och business to business i roller som marknadschef hos bland annat Nokia, Cision och Unilever. Närmast kommer Cecilia från tjänsteföretaget Jensen Education där hon arbetat som marknadschef sedan 2009 och varit medlem av företagsledningen. Hon ser fram emot det nya arbetet och har redan en målbild klar för sig.

– Att vara tillgänglig för sina kunder är ett allt viktigare konkurrensmedel och innebär ständigt nya utmaningar med ny teknik och krav på ökad mobilitet. Kalix Tele24 har en tjänst som passar alla typer av företag och organisationer och borde vara en självklarhet för många fler. Jag ser fram emot att få bidra till den utvecklingen och stärka vårt varumärke ytterligare, säger Cecilia Ahlgren Fries.

Kalix Tele24 har växt under ett antal år och är idag en av marknadens ledande aktörer när det gäller erbjudandet ”Telefonist på distans”. Nu är ambitionen att tydliggöra rollen som Nordens ledande företag.

– Vi är övertygade om att Cecilia med sin långa erfarenhet av kommunikation kommer att kunna lyfta vår marknadsföring och vårt varumärke till nya höjder. I sin roll som vice vd kommer Cecilia även att bidra aktivt i vårt viktiga produktutvecklings- och strategiarbete, säger Kristian Rothoff, vd Kalix Tele24.

I samband med att Cecilia Ahlgren Fries tillträder sin nya position lämnar Åsa Östanskog- Rothoff sin roll som marknadschef och kommer istället att arbeta inom moderbolaget Växtverk, som äger Kalix Tele24.

Cecilia Ahlgren Fries, Marknadschef, vice vd
Tel: 0920-24 00 00 / 070-092 47 00
E-post: cecilia.ahlgren-fries@kalixtele24.se

Kristian Rothoff, vd
Tel: 08-466 47 84 / 070-567 50 55
E-post: kristian.rothoff@kalixtele24.se

KalixTele24 är ett callcenterföretag som erbjuder tjänsten Telefonist på distans™ – allt från enklare svarstjänster till telefonist med full växelbordsfunktion. Företagets kunder är små och stora företag, myndigheter och organisationer. Bland kunderna återfinns Sigma, Siemens, Exportrådet, Gävleborgs Landsting, Eka Chemicals, AcadeMedia, Infratek och Sida.
Företaget har ca 200 medarbetare på kontoren i Kalix, Haparanda, Gällivare, Stockholm och Göteborg. Via samarbetspartners har företaget även kontor i Norge och Finland.
För mer information se: www.kalixtele24.se