Hyresgästföreningen tar hjälp av Kalix Tele24

Medlemsorganisationen Hyresgästföreningen förstärker sitt centrala kontaktcenter i Stockholm genom ett nytt samarbete med Kalix Tele24. Syftet är att säkerställa kontaktcentrets servicenivå och tillgänglighet i samband med bland annat utbildning och frånvaro.

Hyresgästföreningen har ett centralt kontaktcenter bemannat med fem medarbetare som hanterar inkommande samtal och mail för vidarebefordring ut i organisationen till bland annat medlemsregistret och den nationella rådgivningen. Kontaktcentret har ett bredare uppdrag än det man tidigare kallade för växel. Det fyller en central funktion i Hyresgästföreningens kontakt med de mer än en halv miljon medlemmarna, och det är något som ställer höga krav på service och
tillgänglighet.

- Hyresgästföreningen är en ideell organisation med ett stort förtroendekapital att förvalta, både i relationen med sina medlemmar och med samhället i övrigt. De kommer att vara trygga hos våra telefonister, säger Kalix Tele24:s vd Roland Pihlström.

För att förstärka och säkra upp kvaliteten har Hyresgästföreningen nu valt att ta hjälp av telefonistföretaget Kalix Tele24. Avtalet tecknades efter upphandling. Lösningen innebär att Kalix Tele24 täcker upp för kontaktcentrets ordinarie medarbetare och garanterar en kontinuerligt hög kvalitet när kontaktcentrets interna medarbetare har möten, genomgår vidareutbildning eller liknande. Samtidigt innebär samarbetet med Kalix Tele24 en extra trygghet i händelse av tekniska problem som kan påverka kontaktcentrets tillgänglighet.

Hyresgästföreningens kontaktcenter har tidigare hanterat sitt behov av extra personal med hjälp av bemanningsföretag. Enligt Hyresgästföreningens inköpschef och servicestrateg Jan Ekroth har det Inte fungerat tillfredsställande.

- Det viktigaste för oss är att säkerställa en hög service- och kvalitetsnivå gentemot de som tar kontakt med oss. Vi behöver också hjälp i vardagen att täcka upp för planerad och oplanerad frånvaro. Kalix Tele24 är en samarbetspartner som gör det här möjligt, säger Jan Ekroth.

Roland Pihlström
vd, Kalix Tele24
roland.pihlstrom@kalixtele24.se

Jan Ekroth
Inköpschef och servicestrateg Hyresgästföreningen
jan.ekroth@hyresgastforeningen.se

Om Kalix Tele24

Det viktigaste för oss är att säkerställa en hög service- och kvalitetsnivå gentemot de som tar kontakt med oss. Vi behöver också hjälp i vardagen att täcka upp för planerad och oplanerad frånvaro. Kalix Tele24 är en samarbetspartner som gör det här möjligt.
Jan Ekroth, inköpschef och servicestrateg Hyresgästföreningen