Kalix Tele24 anlitas av Norrbottens läns landsting

Från och med den 2 maj kommer telefonistföretaget Kalix Tele24 att bemanna telefonväxeln för Norrbottens läns landsting. Bemanningen sker under kvällar, nätter och helger.

Det nya avtalet kommer att innebära ökade volymer för Kalix Tele24, som redan nu är Nordens ledande telefonistföretag. Uppdraget består i att se till att personen som ringer aldrig möts av upptagetton, en telefonsvarare eller en avstängd telefon. Telefonisterna ska hantera samtal på både svenska och finska under alla timmar utanför kontorstid.

– Vi vill kunna erbjuda personlig service även då vi inte finns på plats. Det är viktigt för oss att alla i länet får ett bra och tryggt bemötande när helst de väljer att kontakta oss. Därför har vi valt att anlita Kalix Tele24, säger Stefan Svärdsudd, biträdande landstingsdirektör för Norrbottens läns landsting.

Kalix Tele24 har för närvarande liknande uppdrag för ytterligare två landsting. För landstinget Gävleborg sköts alla telefonisttjänster uteslutande av Kalix Tele24. För landstinget Södermanland sköts växeln under kvällar och helger. Dessutom tar Kalix Tele24 de samtal man inte hinner besvara under dagtid.

– Avtalet med Norrbottens läns landsting bekräftar vår position som en av de starkaste leverantörerna av telefonisttjänster till offentlig sektor. Det har länge varit vår målsättning att ta betydande marknadsandelar inom landstingssfären och nu är vi där, säger Kristian Rothoff, vd på Kalix Tele24.

Det blir allt mer populärt bland företag och organisationer att anlita telefonistföretag för att sköta hela eller delar av deras inkommande telefoni. Fler och fler förstår att missade samtal kan innebära förlorade affärer och inser vikten av att använda sig av certifierade telefonister som kan garantera hög kvalitet och ger ett bra första intryck vid inkommande samtal. Bland Kalix Tele24:s kunder återfinns idag många välkända varumärken som exempelvis Siemens, Exportrådet, Infratek och Sida.

– Det är roligt att våra kunder ser oss som en tillgång i sin organisation. Med hjälp av oss kan de undvika telefonköer och istället låta medarbetarna fokusera på kärnverksamheten och därigenom bli mer effektiva, säger Kristian Rothoff, vd för Kalix Tele24.

Kristian Rothoff, vd
Kalix Tele24
Tel: 08-466 47 84 / 070-567 50 55
E-post: kristian.rothoff@kalixtele24.se

KalixTele24 är ett telefonistföretag som erbjuder allt från enklare svarstjänster till telefonist med full växelbordsfunktion. Tjänsterna levereras på alla nordiska språk samt engelska. Kunderna är små och stora företag, myndigheter och organisationer däribland Sigma, Siemens, Exportrådet, Gävleborgs Landsting och Sida. Kalix Tele24 grundades 1992 och har 170 anställda i Sverige. Ägare är vd Kristian Rothoff. Företaget blev 2008 utsett till Sveriges friskaste företag och mottog 2010 Stora Arbetsmiljöpriset.
Se: www.kalixtele24.se

Kristian Rothoff, vd på Kalix Tele24