Kalix Tele24 förstärker säljsidan

Nordens ledande leverantör av telefonisttjänster, Kalix Tele24, har rekryterat två nya Key Account Managers med lång erfarenhet av försäljning, från bland annat telekomsektorn, till sitt kontor i Stockholm.

I slutet av 2012 tillträdde Roland Pihlström som ny vd för Kalix Tele24. Roland fokuserar på tillväxt och med lång erfarenhet från försäljning i svensk telekomsektor har han som mål att bygga en stark försäljningsorganisation. Nu pågår aktiviteter för att komplettera företagets befintliga resurser. Vid sidan av internrekryteringar har Kalix Tele24 bland annat anställt två nya Key Account Managers (KAM) med lång erfarenhet av försäljning. En av de nya kollegorna är Tomas Andersson, som tidigare bland annat arbetat hos Trio Enterprise och Voice Provider. Han har även arbetat en längre tid hos Telia där han som KAM exempelvis kom att ansvara för SEB på Nordenbasis. Tomas kommer, vid sidan av delat ansvar för Stockholm och Uppsala, att ansvara för Västmanland, Värmland och Västra Götaland.

– Efter att ha arbetat i ett flertal olika sektorer är det nu roligt att få återkomma till telekomsektorn, säger Tomas Andersson. Då rollen som Key Account Manager är bred känns det som jag kommer att få användning av alla de erfarenheter jag har fått från tidigare arbetsplatser.

En annan ny kollega för medarbetarna på Kalix Tele24 är Sven Blomgren. Sven är utbildad civilekonom men har även en teknisk utbildning i botten. Han har en bakgrund som säljare inom telekom-, verkstads- och elektronikindustrin och kommer närmast från en tjänst som Account Manager/Territory Sales Manager på RS Components. Svens roll hos Kalix Tele24 kommer att innebära bearbetning av större kunder och prospekts inom flertalet branscher. Han kommer vid sidan av delat ansvar för Stockholm och Uppsala, att ansvara för Skåne, Blekinge, Halland och Dalarna.

– Kalix Tele24 är Nordens ledande spelare på området för telefonisttjänster och förmodligen den aktör i branschen som har det mest kompletta tjänsteutbudet, berättar Sven Blomgren. Med tanke på den tillväxt som marknaden står inför, känns det mycket roligt att få vara med på den resan. Nu får jag dessutom en möjlighet att vidareutveckla mig när det gäller komplex tjänsteförsäljning.

Tomas Andersson, Key Account Manager
E-post: tomas.andersson@kalixtele24.se

Sven Blomgren, Key Account Manager
E-post: sven.blomgren@kalixtele24.se

Roland Pihlström, vd
E-post: roland.pihlstrom@kalixtele24.se

KalixTele24 är ett telefonistföretag som erbjuder allt från enklare svarstjänster till telefonist med full växelbordsfunktion. Tjänsterna levereras på alla nordiska språk samt engelska. Kunderna är små och stora företag, myndigheter och organisationer däribland Sigma, Siemens, Exportrådet, Gävleborgs Landsting och Sida. Kalix Tele24 grundades 1992 och har 170 anställda i Sverige. Ägare är Kristian Rothoff med familj. Företaget blev 2008 utsett till Sveriges friskaste företag och mottog 2010 Stora Arbetsmiljöpriset.
Se: www.kalixtele24.se

Sven Blomgren