Kalix Tele24 öppnar kontor i Luleå

Nordens ledande telefonistföretag, Kalix Tele24, utökar verksamheten och öppnar ett säljkontor på Storgatan 61 i centrala Luleå.

Kalix Tele24 har sitt huvudkontor i Kalix där även större delen av verksamheten är förlagd, men även mindre kontor i Haparanda, Gällivare, Stockholm och Göteborg.

Luleå är centrum i Norrbotten i en kommun som expanderar. Här finns ett nära samarbete mellan universitet, kommun och näringsliv. Det känns därför viktigt för oss att vara representerade med ett säljkontor, säger Kristian Rothoff, vd på Kalix Tele24.

Kristian Rothoff, vd

Tel: 08-466 47 84 / 070-567 50 55
E-post: kristian.rothoff@kalixtele24.se

Elisabeth Granström, vd-sekreterare
E-post: elisabeth.granstrom@kalixtele24.se

KalixTele24 är ett callcenterföretag som erbjuder tjänsten Telefonist på distans™ – allt från enklare svarstjänster till telefonist med full växelbordsfunktion. Företagets kunder är små och stora företag, myndigheter och organisationer. Bland kunderna återfinns Sigma, Siemens, Exportrådet, Gävleborgs Landsting, Eka Chemicals, AcadeMedia, Infratek och Sida.

Företaget har ca 200 medarbetare på kontoren i Kalix, Haparanda, Gällivare, Stockholm och Göteborg. Via samarbetspartners har företaget även kontor i Norge och Finland.
För mer information se: www.kalixtele24.se