Kalix Tele24:s ägare Kristian Rothoff nominerad till årets entreprenör

Kristian Rothoff, ägare till Kalix Tele24, har nominerats till EY Entrepreneur Of The Year, som arrangeras av revisions- och konsultföretaget Ernst & Young. Av de närmare 870 entreprenörer i den svenska tävlingen återstår nu efter uttagningar cirka 60 kandidater till en finalplats. Kristian Rothoff är en av tio nominerade som kommer att delta i regionfinalen för region Norr.  Varje regional vinnare kommer därefter att gå vidare till riksfinalen och där kommer en nationell jury att utse årets vinnare.

Syftet med EY Entrepreneur Of The Year är att synliggöra entreprenörer och öka intresset för entreprenörskap. Utmärkelsen ska även inspirera morgondagens entreprenörer. Läs mer här: http://www.ey.com/SE/sv/About-us/Entrepreneurship/Entrepreneur-Of-The-Year

Kristian Rothoff förvärvade Kalix Tele24 2004 och företaget har idag cirka 160 medarbetare på huvudkontoret i Kalix samt kontoren i Luleå, Haparanda och Stockholm. Det är idag en viktig arbetsgivare i regionen och Sveriges största telefonistföretag på distans. Kristian Rothoff äger Kalix Tele24 tillsammans med sin hustru Åsa Östanskog Rothoff genom holdingbolaget Växtverk AB.

Bild på Kristian Rothoff:

Kristian Rothoff
ägare, Kalix Tele24