Sundbyberg outsourcar växel till Kalix Tele24

Telefonistföretaget Kalix Tele24 har undertecknat ett avtal med Sundbybergs stad som innebär att företaget tar över ansvaret för samtliga samtal som kommer in till kommunens växel. KalixTele24 stärker med avtalet sin position som en av Nordens ledande leverantörer av telefonisttjänster. Affären tydliggör också företagets styrka inom den offentliga sektorn.

Sundbybergs stad väljer att lägga ut arbetet med växeltelefoni på Kalix Tele24. Växeln har även tidigare varit utlagt till en extern part men arbetet har hanterats på plats i staden. När Kalix Tele24 tar över ansvaret flyttas leveransen av tjänsten till företagets kontor i Norrbotten.

– Att lägga ut vår telefonväxel på en extern part är ett stort steg, säger Viveka Leksell, kommunikationschef i Sundbybergs stad. Telefonisten ska ge service och vara ansiktet utåt vilket är ett stort ansvar för leverantören. Att arbetet inte hanteras på plats ser jag som en fördel för telefonisterna. Jag tror att de som ska arbeta med dessa frågor har en större möjlighet att utvecklas i sitt arbete tillsammans med andra som har liknande arbetsuppgifter.

Sundbybergs stad är ett av Storstockholms mest expansiva områden. Staden har en stor flora intressenter och det innebär att såväl privatpersoner som svenska myndigheter och företag ringer och vill ha kontakt med staden. Telefonisterna i växeln ska bemöta den som ringer med professionalism och humanism.

– Vi är förstås mycket glada över att Sundbybergs stad väljer oss som leverantör av telefonisttjänster, säger Kristian Rothoff, vd för Kalix Tele24. När de väljer oss får de en leverantör som tar uppdraget på största allvar. Vi har de tekniska lösningar och de medarbetare som behövs för att möta Sundbybergs stads intressenter precis på det personliga och professionella sätt de vill. Vi vet även värdet av en god arbetsmiljö. Ett arbete som lett fram till att vi belönats med utmärkelserna "Årets friskaste företag" och "Stora arbetsmiljöpriset". Detta gynnar inte bara våra telefonister utan även dem som ringer till växeln. Välutbildade och motiverade telefonister ger med andra ord ännu bättre service.

Viveka Leksell, Kommunikationschef

Sundbybergs stad
Tel. 08-706 8309
E-post: viveka.leksell@sundbyberg.se

Kristian Rothoff, vd
Tel: 08-466 47 84 / 070-567 50 55
E-post: kristian.rothoff@kalixtele24.se

Välutbildade och motiverade telefonister ger med andra ord ännu bättre service.
Kristian Rothoff