KappAhl är nationell partner till Eurovision 2016

När folkfesten Eurovision kommer till Sverige inför finalen 14 maj är KappAhl nationell partner.
      – Vi ska göra vårt yttersta för att bidra till den folkfest som Eurovision är, säger KappAhls marknadsdirektör Joakim Holmstrand.

KappAhl kommer att delta i festligheterna inför och under Eurovison Song Contest, världens största musikfest som förenar Europa, med ett flertal aktiviteter.

• Inför tävlingen kommer diverse Eurovision-kändisar att synas på KappAhls webb-tv, ”Backstage by KappAhl” som börjar visas den 5 maj och fram till finaldagen. Det blir prat om minnen och schlager-erfarenheter med artister som bröderna Herrey, Sanna Nielsen och Shirley Clamp, och vi får följa med in bakom kulisserna på Europas största tv-produktion.
  • Under veckan som Eurovision-festligheterna pågår i Stockholm så kommer 18 000 KappAhl-galgar i den rosa Eurovison-färgen att delas ut. Dessa kommer att användas av tävlingsdelegationerna och på aktiviterna runt evenemanget, t ex de officiella festplatserna för ackrediterade och Eurovision-medlemmar på Slottsbron.
  • I Eurovision Village i Kungsträdgården, Stockholm, kommer besökarna till KappAhls tält bland annat kunna göra sin egen Eurovisionfilm och fota sig i Eurovision-miljö och tävla om biljetter till Eurovision.
  • I KappAhls butiker bjuds det en specialdesignad festkollektion, Eurovision-inspiration och tävlingar. På kappahl.se kan man vinna biljetter till Eurovision och andra fina priser samt få information och inspiration inför årets Melodifestival-fest.

Joakim Holmstrand, Marknadsdirektör. Tel 0705-90 84 19.
Charlotte Högberg, Kommunikationschef. Tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com.

Eurovision Song Contest (ESC) är världens största underhållnings-program och arrangeras av Europeiska  radio- och TV-unionen (EBU). Den första Eurovision-tävlingen sändes den 24 maj 1956 från Lugano i Scheweiz med sju deltangade länder. Efter det har tävlingen producerats varje år och har idag 51 medlemsländer.

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 380 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. Runt en fjärdedel av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2014/2015 var omsättningen 4,6 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se

Om oss

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 58% av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2018/2019 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.

Vi ska göra vårt yttersta för att bidra till den folkfest som Eurovision är.
KappAhls marknadsdirektör Joakim Holmstrand