ASTG anställer ny COO

ASTG meddelar att bolaget har anställt Claus Rosenkvist Nielsen som ny COO för företaget.

Claus Rosenkvist Nielsen har mer än 20 års global erfarenhet av telekommunikations- och företagslösningar till ASTG inklusive Europa, Americas och Asien, där han har haft nyckelpositioner som marknadsdirektör, global försäljningschef, chef för produktledning bland annat. Några av Claus specialkompetenser är "Go-To-Market Strategic Planning and Execution", "Tier-1 Strategic Partner Management", "Global Business Development Solutions" och "Technical Engineering Management".

ASTG: s VD, Carsten Drachmann kommenterar: "Jag är mycket nöjd med att ha Claus Rosenkvist Nielsen ombord. Claus kommer att komplettera och stärka vårt ledarskapsteam med sina färdigheter och internationella erfarenheter. I sin nya roll som COO för ASTG kommer han inte bara att kunna hjälpa till med genomförandet av vår strategiplan och utvidgning, utan också leda den operativa förvaltningen och genomförandet, inklusive förbättring av interna processer över hela organisationen ".

Ulf Sundqvist, som bland annat har täckt rollen som COO under de senaste sex månaderna, kommer att fortsätta i företagsledningen med fokus på affärsutveckling och kundengagemang.

Claus börjar sin nya tjänst den här veckan och kommer att vara baserad i Stockholm.

e-post: carsten.drachmann@astg.se

Telefon: +44-7444 475949

I ASTG ingår det helägda dotterbolaget AIMS AB.

ASTG AB utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserande VSAT antenner för framförallt marina installationer. AIMS AB utvecklar och säljer avancerade tröghetssensorsystem, IMU:er som är avsedda för mätning av rörelser i tre dimensioner.