Magnus Olausson ny försäljningschef på Key Code

Inför lanseringen av sin nya bevakningstjänst för svenska företag har Key Code rekryterat Magnus Olausson som ny försäljningschef. Magnus kommer senast från Eniro där han arbetat som regionchef sedan 2006.

– Key Code har över 30 års erfarenhet av säkerhetstjänster och jag ser fram emot att vidareutveckla företaget. Det känns väldigt spännande att komma in i början av den här satsningen på säkerhetstjänster för svenska bolag, säger Magnus Olausson.

Key Code utvecklar och erbjuder ett flertal nya digitala tjänster för företag, och lanserar inom kort en helt ny bevakningstjänst.

– Våra produkter och tjänster gör stor nytta och möter det växande behov som finns på marknaden. Min målsättning är att tillsammans med vårt säljteam och resten av företaget erbjuda säkerhet och trygghet till alla svenska företag.

Peter Bodin, vd, peter.bodin@keycode.se
Magnus Sjöbäck, presskontakt, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@sjobackpr.se

Key Code är ett säkerhetsföretag som hjälper privatpersoner och företag att skydda värdehandlingar, identiteter och förebygga brott. Ledande tjänster är Nyckelbrickan och Kort och ID-skydd vilka säljs som abonnemang. Verksamheten startades 1983, omsätter drygt 75 miljoner kronor och har 25 personer anställda. Key Code har kontor i Hisings Backa i Göteborg. www.keycode.se

Magnus Olausson, försäljningschef på Key Code