Produktförändring av produkter som innehåller glutaraldehyd

Vi förnyar vårt sortiment med produkter som innehåller glutaraldehyd. Detta påverkar också vår produkt för maskinell desinfektion av endoskop.

Erihyd Termo 5 L Desinfektionsmedel (produktkod 8140) ersätts av Thermoton Desinfektant (produktkod 8142) som tillverkas av tyska Dr. Schumacher GmbH.

Thermoton Desinfektant uppfyller kraven enligt direktivet för medicinsk utrustning, produkten är CE-märkt (klass IIb, NB-nr 0482) och dess användningsegenskaper motsvarar Erihyd Termos. Dosen ändras inte vid ibruktagning och förändringen kräver ingen separat kalibrering av tvätt- och desinfektionsmaskinen.

Närmare information och bruksanvisningar finns på Thermoton Desinfektant-produktens produktsida och i dess produktdatablad.

Thermoton Desinfektant finns redan tillgänglig i vårt logistikcenter. Erihyd Termo Desinfektionsmedel finns fortfarande i sortimentet med kommer att upphöra under 2017.

Du får mer information om den här produkten och om vårt produktsortiment även hos renhets- och hygienexperten i ditt område.

Taggar:

Om oss

Kiilto is a family-owned company from Finland, with a hundred-year history and a vision looking ahead to 2080. We develop, manufacture and market chemical industry solutions in four business areas: construction, industrial bonding and hygiene solutions, professional cleanliness and hygiene, and consumer business. The key principles underlying our operations are environmental leadership, closeness, and commitment to the future. We operate in 12 countries and employ nearly 1000 people.