Information från årsstämma i Klaria Pharma Holding AB

Vid årsstämman i Klaria Pharma Holding AB den 27 maj 2016 fattades följande beslut:

• Bolagets och koncernens resultaträkning och balansräkning för 2015 respektive per 2015-12-31 fastställdes och styrelsens förslag till resultatdisposition godkändes. Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet.

• Paul de Potocki valdes till ny styrelseordförande. Scott Boyer och Thomas Olin omvaldes till styrelseledamöter. Erik Nerpin och Martin Nilsson hade avböjt omval.

• Styrelsearvodet fastställdes till totalt 350 000 SEK.

• Auktoriserade revisorn Hans Brorsson omvaldes till revisor i bolaget. Revisionsbolaget Crowe Horwath Osborne AB, med auktoriserade revisorn Olov Strömberg som huvudansvarig revisor, omvaldes till revisorssuppleant. Arvode till revisorerna ska utgå enligt godkänd räkning.

• Stämman beslutade att förlänga de sedan tidigare utestående 2 258 000 teckningsoptionerna till och med den 27 maj 2019 på i övrigt oförändrade villkor. Optionsinnehavaren ska betala en marknadsmässig premie för förlängningen. Stämman uppdrog till styrelsen att inte verkställa förlängningen för det fall en annan lösning avseende teckningsoptionerna befinns vara bättre mot bakgrund av optionsprogrammets syfte.

• Stämman beslutade om emission av högst 300 000 teckningsoptioner. Varje teckningsoption ska ge rätt att senast den 27 maj 2019 teckna en ny aktie för 10 kronor. Teckningsberättigad ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, vara ett helägt dotterbolag till Klaria Pharma Holding AB för vidareöverlåtelse till nuvarande och framtida ledande befattningshavare i koncernen. Vidareöverlåtelsen skall ske till ett pris motsvarande marknadsvärdet bestämt enligt Black & Scholes värderingsformel för optioner.

För mer information, vänligen kontakta:

Klarias affärsidé går ut på att utveckla och kommersialisera innovativa produkter med tydliga konkurrens-fördelar inom terapiområdena migrän- och cancerrelaterad smärta. Klarias koncept baseras på en patenterad drug delivery-film, vilken kombineras med kliniskt testade och väl beprövade aktiva substanser. Aktiens kortnamn är KLAR. Remium Nordic AB är Certified Adviser för Klaria Pharma Holding AB. På klaria.com finns möjlighet att ladda ner komplett bolagsbeskrivning.

Taggar: