Sammanslagningen mellan Klaria och Karessa är slutförd

Bolagsverket har idag registrerat sammanslagningen mellan Klaria Pharma Holding AB (publ) (”Klaria”) (Nasdaq First North Growth Market: KLAR) och Karessa Pharma Holding AB (publ) (”Karessa”). Sammanslagningen mellan Klaria och Karessa är därmed slutförd och Karessa har upplösts.

Sammanslagningen har genom registreringen fått slutlig rättsverkan och Karessas samtliga tillgångar och skulder har övergått till Klaria. Det sammanslagna bolaget behåller namnet Klaria Pharma Holding AB (publ) och har även fortsättningsvis sitt säte i Stockholm.

I samband med registreringen av sammanslagningen har Bolagsverket idag registrerat emissionen av 6 635 200 nya aktier i Klaria som fusionsvederlag. Klaria har således totalt 38 728 448 utestående aktier.

För varje aktie i Karessa erhålls 0,6032 nya aktier i Klaria. Karessas aktieägare beräknas erhålla aktier i Klaria, dvs. fusionsvederlaget, den 9 mars 2020. Handel i Klarias aktie sker som vanligt och kommer inte att påverkas av fusionsprocessen.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Klaria Pharma Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt Nasdaq First North Growth Markets regelverk. Informationen lämnades genom ovanståendes kontaktpersons försorg för offentliggörande den 6 mars 2020 kl. 16:00 CET.