Västra Hamnen inleder analysbevakning av Klaria

Klaria Pharma Holding AB (publ) tillkännager att Västra Hamnen Corporate Finance AB har inlett bevakning av Klaria och har publicerat en analys.  Den fullständiga analysen finns tillgänglig på Västra Hamnens hemsida https://www.vhcorp.se/notis/default.aspx?NotisID=2117 och kommer att följas upp och revideras löpande.

Analysen innefattar en oberoende genomgång av bolaget, dess produkter, marknader och konkurrenter samt ett finansiellt scenario som utgör underlag för en samlad bedömning av motiverat börsvärde för bolaget.

I sin inledande analys skriver Västra Hamnen bland annat:

"Bioteknikbolaget Klaria äger en patenterad drug delivery-plattform som ger patienter en snabb, exakt och bekväm administration av redan kända preparat. Bolaget har en bred projektportfölj baserad på etablerade och patentfria aktiva substanser med stora globala marknader.”

Vidare konkluderar Västra Hamnen att:

”Vår DCF-modell indikerar ett motiverat värde om 8,40 – 10,60 SEK per aktie givet nuvarande utvecklingsstadium och vår bedömning av risken i bolaget. Kommande händelser som bekräftar potentialen i produktportföljen kan få en direkt påverkan på hur vi värderar bolaget framgent. Till exempel förväntar vi oss redan under Q1 2021 resultatet av den aktuella bioekvivalensstudien med sumatriptan. Om detta blir positivt, skulle det allt annat lika höja vår värdering av bolaget."