VD tecknar aktier i befintligt optionsprogram

Klaria Pharma Holding AB meddelar att VD Scott Boyer har påkallat teckning av 4,500 aktier i koncernens dotterbolag FFT Pharmaceuticals AB. Betalning om 530 kronor per aktie har erlagts och beslut om tilldelning har fattats. Scott Boyer kommer efter detta förvärv att äga 8,26 % av FFT Pharmaceuticals som totalt kommer att bestå av 54,500 aktier.

FFT Pharmaceuticals AB (FFTP) är det ursprungliga företaget i Klariakoncernen. Vid extra bolagsstämma den 20 januari 2015 beslutade FFTPs styrelse om emission av 4,500 teckningsoptioner riktade till Scott Boyer i egenskap av medgrundare.

Klaria Pharma Holding AB skapades den 5 juni 2015, samtidigt som Klaria AB och dess helägda dotterbolag FFTP införlivades via apportemission. På samma bolagsstämma fattades även beslut om emission av 2,258,000 teckningsoptioner i Klaria Pharma Holding med syfte att ersätta de emissioner som Scott Boyer tidigare tecknat i FFTP. Dessa teckningsoptioner i Klaria Pharma Holding kommer inte att nyttjas utan förfaller härmed utan teckning.

FFTP är idag den legala enhet där Klariakoncernens licensrättigheter till det grundläggande filmpatentet är placerade. Bolaget är inte rörelsedrivande och har inga anställda. Likviden för de 4,500 aktierna i FFTP kommer att överföras till koncernens rörelsedrivande enheter via koncernbidrag.

För mer information, besök Klaria Pharma Holding ABs webbplats klaria.com eller kontakta:

Denna information är sådan information som Klaria Pharma Holding AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 31 januari 2017 kl. 08:30 CET.

Taggar: