Konftel belönas med Customer Value Leadership för prestationer i världsklass

Den banbrytande tillverkaren av konferens- och samarbetsutrustning, Konftel, erhåller en ny prestigefylld utmärkelse för kvalitet, kundlojalitet och produktinnovationer — allt som en del av företagets visionära branschfilosofi.

Konftel har belönats med utmärkelsen Customer Value Leadership från det globala analys- och rådgivningshuset Frost & Sullivan. Detta avspeglar "excellens för bästa praxis" där Konftel belönas för "prestanda i världsklass", efter en rigorös urvalsprocess.

Anpassning till kundkrav

Frost & Sullivans Senior Industry Analyst, Vaishno Srinivasan, lyfter fram Konftels värdefulla och högpresterande produktsortiment. “Konftels framgångsmantra handlar om flexibilitet, användbarhet och värde inriktat efter kundernas krav.”

Hon fortsätter: “Det är avgörande för leverantörer att kunna erbjuda ett sortiment av flexibla, audiovisuella lösningar med plug and play-kapacitet när nu företagen står inför en mängd utmaningar, till exempel omkonfigurering av mötesrum liksom osäkerheten om hur många medarbetare som är på kontoret och hur mycket mötesrumskapacitet som krävs i den "nya normala" kontorsmiljön.

“Konftels omfattande portfölj gör att kunderna effektivt kan matcha konferensprodukter med mötesrumskonfigurationer, storlekar, uppkopplingskrav och budgetar. Konftels A/V-kit ger bästa värde för investeringen med hög kvalitet, funktionsmässigt robusta enheter i företagsklass uppbackade av tvåårig garanti, ultra /full HD-upplösning, beamforming-mikrofoner och den omtalade ljudtekniken OmniSound. Detta gör att Konftels A/V-kit sticker ut från konkurrenternas på motsvarande prisnivå.”

En rigorös utvärdering

En nöjd Tommy Edlund, Konftels Director of Global Sales, säger att denna senaste framgång vittnar om företagets strävan efter excellens i produkter och tjänster – något som skapat en mängd flexibla alternativ för olika rumsmiljöer.

“Frost & Sullivan genomför en rigorös analysprocess för att utvärdera flera nominerade för varje priskategori innan den slutliga vinnaren fastställs. Konftel utmärkte sig i många av kriterierna.

“Vår omfattande portfölj, inklusive ljudenheter för skrivbordet och högkvalitativa USB-konferenskameror, låter kunderna välja de lämpligaste enheterna – antingen fristående produkter eller A/V-kit— utifrån deras behov. Att ha blivit belönad av Frost & Sullivan är en enastående prestation som vi alla är mycket stolta över.”

Konftel var först med att skapa en dedikerad konferenstelefon för över 30 år sedan. Dess omfattande produktportfölj innefattar bland annat det nya videokitet Konftel C2070, som kombinerar perfekt bildprestanda med ljudupptagning med beamformingmikrofoner.

Vi skyddar även planeten

Dessutom har Konftel nyligen skapat en innovativ rumsguide i 3D som identifierar de lämpligaste produkterna och uppkopplingarna för olika rumstyper, från personliga arbetsplatser, fokusrum och huddle rooms till stora multifunktionsrum. Den har tagits fram med det övergripande målet att möjliggöra videomöten alltid och överallt, hemma eller på kontoret. Konftel har även erhållit Climate Neutral-certifiering vilket innebär att användarna kan ha videokonferenser med gott klimatsamvete.

Priskommittéen sammanfattar : “Konftel mäter inte enbart framgång på produktförsäljning, utan även på kundnöjdhet och lojalitet. Att skapa en bättre samarbetskultur i företagen och att skydda planeten med hållbara och miljövänliga satsningar är inpräglat i Konftels DNA.

“För dess starka övergripande prestanda tilldelas Konftel Frost & Sullivans 2021 European Customer Value Leadership Award på marknaden för audiovisuella konferensutrustningar.”

För kontakt:
Stefan Eriksson, CMO +46 (0)90-70 64 78, Stefan.eriksson@konftel.com

Jörgen Rönnqvist, Area Sales Manager Nordic and Baltic countries, +46 (0)90 70 64 77, jorgen.ronnqvist@konftel.com

Konftel är ledande inom produkter för samarbetslösningar. Ända sedan 1988 har vår mission varit att hjälpa människor runt om i världen att genomföra möten, oavsett avstånd. Vi vet att distanssamarbete är ett effektivt sätt att spara tid och pengar samtidigt som det bidrar till en mer hållbar värld. Vi är Climate Neutral-certifierade och kan därför erbjuda kunder att köpa utrustning för videokonferenser, med ett bibehållet gott klimatsamvete. Perfekt ljud och kristallklar videobild är avgörande för produktiva möten, det är därför vi alltid har den senaste tekniken i våra samarbetslösningar. Vår ljudteknik OmniSound® är inbyggd i Konftels alla konferensenheter. Produkterna säljs globalt under varumärket Konftel och vårt huvudkontor ligger i Umeå. Läs mer om företaget och produkterna på konftel.com.

Frost & Sullivans Senior Industry Analyst, Vaishno Srinivasan
Frost & Sullivans priskommitté