KPMG-återvändaren Maria Carlson blir ny COO

Maria Carlson tillträder som ny COO på KPMG. Maria kommer närmast från rollen som Nordic Head of Finance på Job&Talent och har många års erfarenhet från ledande befattningar inom ekonomi, transformation och rådgivning. Maria förstärker KPMG:s företagsledning och blir dessutom partner. Maria tillträdde sin nya roll igår måndag 22 januari.

Maria Carlson återvänder till KPMG och tillträder rollen som COO, en centralt viktig roll med huvudfokus på att driva operational excellence.

- Jag är glad att välkomna Maria åter till oss i rollen som COO. Våra vägar har korsats förr, och det är extra roligt att Maria väljer att komma tillbaka till KPMG. Rollen som COO är strategiskt viktig och har ett stort ansvar i att driva operational excellence, där Marias gedigna erfarenhet från såväl konsult- och revisionsbranschen som från övriga näringslivet kommer tillföra värdefulla insikter, kommenterar Mathias Arvidsson, vd på KPMG.

- Jag ser mycket fram emot mitt nya uppdrag och att återvända till KPMG. Det känns som att komma hem igen! Jag hoppas kunna tillföra ett 360-graders perspektiv med mina erfarenheter från olika branscher och roller, och mitt fokus inledningsvis blir såklart att lära känna såväl behov som kollegor och prioriteringar, kommenterar Maria Carlson, ny COO på KPMG.

Maria tillträdde den 22 januari och ingår i KPMG:s företagsledning.

Johanna Westin
Head of Press and External Communications