KPMG bygger upp Sveriges starkaste underkonsultnätverk

Med interima chefer inom HR och finans ska KPMG nu kunna stötta näringslivet även på toppositioner.

– Vi samlar nu några av Sveriges vassaste interimchefer under KPMG:s flagg. Att kunna erbjuda underkonsulterna KPMG:s muskler i form av expertkompetens ute på uppdragen ger inte bara trygghet för underkonsulterna, utan även uppdragsgivarna som kan säkerställa kvalitet och hög kompetensnivå. Vi har redan många bra konsulter anslutna till nätverket men vi upplever att efterfrågan är stor och vi söker aktivt fler, säger Pontus Billenman, ansvarig Onsite Executives.

Idag finns KPMG Onsite Solutions som består av totalt 50 konsulter i Stockholm, Göteborg och Malmö inom finance och HR. Nu fyller KPMG på med Onsite Executives ett underkonsultnätverk bestående av interima chefer med lång erfarenhet inom HR och finans som ska stötta näringslivet när det verkligen behövs.

När en vd behöver tillsätta en CFO med kort varsel har något ofta inträffat som ställer höga krav på kompetens och trygghet hos efterträdaren. Man behöver någon man som vd verkligen kan lita på. Vi vill att KPMG ska vara det självklara valet både för vd:ar, när de behöver snabb hjälp, och för konsulter som vill arbeta under KPMG:s flagg, säger Pontus Billenman.

För mer information, vänligen kontakta:

Lina Lindahl

lina.lindahl@kpmg.se

Citat

Vi vill att KPMG ska vara det självklara valet både för vd:ar, när de behöver snabb hjälp, och för konsulter som vill arbeta under KPMG:s flagg.
Pontus Billenman