• KPMG/

KPMG förstärker Tax & Legal med Victoria Swedjemark och Nazrin Huseinzade

KPMG stärker upp inom Tax & Legal med Victoria Swedjemark, ny director och Head of Legal Operations and Transformation och Nazrin Huseinzade, ny manager inom Legal Services med fokus på mänskliga rättigheter.

Victoria har efter en lång karriär från advokatbyrå och som chefsjurist inom flera börsnoterade bolag sedan 2019 arbetat som managementkonsult inom juridik, både i egen verksamhet och på en pan-europeisk konsultfirma. På KPMG börjar Victoria som Head of Legal Operations and Transformation Services, med uppdraget att fortsätta utveckla KPMGs erbjudande vad gäller optimering och transformation av juridiken inom organisationer.

”Jag ser väldigt mycket fram emot att börja på KPMG och fortsätta hjälpa organisationer att optimera och framtidssäkra juridiken. Många juridikfunktioner är fortfarande bara i början av sin resa inom legal operations och transformation. Jag tror att vi står inför jättespännande år framöver då allt fler ledare inom juridiken kommer att kliva fram och driva stora förändringar för sin funktion, något jag ser fram emot att hjälpa till att möjliggöra här på KPMG, kommenterar Victoria Swedjemark.

Nazrin förstärker KPMG med erfarenhet från social hållbarhet och människorättsperspektivet. Efter flera år som människorättsjurist inom offentlig sektor och icke-statliga organisationer, har Nazrin genomfört human rights due diligence för stora börsnoterade företag i Sverige och globalt som rådgivare på hållbarhetsbyrå.

”Om jag kan bidra till att så ett frö till ett annat perspektiv när jag diskuterar den stora betydelsen av hållbarhet med företagsledningar, inte bara för regelefterlevnad, utan också för verksamhetens långsiktighet, kommer fler företag att på riktigt göra skillnad. Jag ser fram emot att vara en del av att driva hållbarhetsarbetet framåt från ett legalt perspektiv”, kommenterar Nazrin Huseinzade, ny Manager Legal Services på KPMG.

Jag välkomnar både Victoria och Nazrin till oss. Deras gedigna erfarenhet från sina respektive huvudområden kommer att stärka vårt erbjudande och vår position på marknaden inom dessa viktiga och högaktuella områden”, kommenterar Mattias Bergman, partner och Head of Legal Services på KPMG.

Nazrin började i sin nya roll på KPMG den 22 januari och är en utav huvudpersonerna i KPMGs nya hållbarhetskampanj. Victoria tillträder idag, 29 januari.

Johanna Westin
Head of Press and External Communications