KPMG förstärker ytterligare inom Corporate Finance – Martin Ekstedt ny partner

KPMG fortsätter att växa inom Financial Services och rekryterar Martin Ekstedt till Corporate Financeenheten inom Deal Advisory. Martin kommer närmast från Deutsche Bank där han var Director i det nordiska M&A-teamet med ansvar för Financial Servicessektorn.

Jag har jobbat en del tillsammans med KPMG kring M&A-transaktioner tidigare, och vet att kompetensen inom bolaget på området är stor. Nu ser jag fram emot att tillsammans med mina nya kollegor få leverera den tunga sektorkunskap som finns internt, i form av förstklassig corporate finance execution, säger Martin Ekstedt.

Martin har de senaste 12 åren varit bosatt i London där han arbetat med M&A på några av världens största investment-banker såsom Merrill Lynch, J.P. Morgan och Deutsche Bank. Martin har erfarenhet av transaktioner från samtliga nordiska länder. Han har arbetat med klienter inom bland annat bank, försäkring, betalningslösningar, inkasso och fastighetssektor, med allt från fusioner och förvärv till avyttringar och börsnoteringar.

M&A-aktiviteten inom Financial Servicessektorn fortsätter att öka, och där kommer Martin att leda KPMG:s aktiviteter inom Deal Advisory. Komplexa krav på regelefterlevnad och särskilda redovisningsprinciper präglar den här sektorn – och där har KPMG en konkurrensfördel genom sin breda och unika kunskap inom dessa områden säger Christian Terslow, Sverigechef för Corporate Financeverksamheten inom Deal Advisory.

Vill du veta mer, vänligen kontakta:

Lina Lindahl

lina.lindahl@kpmg.se

Citat

Jag har jobbat en del tillsammans med KPMG kring M&A-transaktioner tidigare, och vet att kompetensen inom bolaget på området är stor. Nu ser jag fram emot att få leverera den tunga sektorkunskap som finns internt, i form av förstklassig corporate finance execution.
Martin Ekstedt, Partner, Corporate Finance