KPMG fyller 100 år – lanserar nytt tv-koncept

Den 20 mars fyller KPMG 100 år. Födelsedagen firas under hela det hundrade året, bland annat genom ett nytt tv- och eventkoncept för att blicka framåt och lyfta KPMG:s futuristiska anda.

KPMG fyller i år 100 år. I samband med födelsedagen lanseras ett helt nytt koncept: KPMG Breakfast Club – en serie frukostseminarier och TV-program med nytt tema varje månad. Konceptet manar till att lyfta blicken och diskutera framtidsfrågor inom olika branscher och områden. KPMG:s experter och externa gäster analyserar globala trender och rapporter med en lokal förankring och målgruppsanpassad riktning.

- KPMG Breakfast Club är en otroligt spännande satsning där vi i ett nytt format och ett samlat grepp får möjlighet att lyfta flera av våra kunniga experter inom olika ämnesområden, bland annat offentlig sektor, tech, revision, digitalisering, och Way of Working. Med 100 års erfarenhet i bagaget känns det extra roligt att kunna dela med sig av insikter och trender vi tror många kommer intresseras av, kommenterar Tina Zetterlund, Head of Clients and Markets och även programledare för tv-konceptet KPMG Breakfast Club.

KPMG Breakfast Club består av en serie månatliga frukostseminarier och TV-inspelningar med ett nytt ämne och tema varje månad. Nya experter, såväl lokala som globala, förkovrar sig i nya ämnen varje månad.

TV-inspelningarna kommer att synas i KPMG:s egna kanaler.

KPMG Breakfast Club #1 lanseras 30 mars och ämnet är Future of Public.
Gäst i det första programmet kommer bland annat vara Stephen C. Beatty, Global Head of Infrastructure på KPMG.

Johanna Westin
Press- och PR-ansvarig