KPMG stärker verksamheten i Gävleborg

KPMG förvärvar GREAB Gävle Revisionsbyrå AB som är en av regionens viktigaste aktörer inom revision, redovisning och rådgivning. Sammanslagningen med Gävle Revisionsbyrå är ett viktigt steg i KPMGs målsättning att vara ledande leverantör av kvalificerade ekonomi och rådgivningstjänster

– Vi är mycket glada att Gävle Revisionsbyrå, en av regionens ledande företag inom vår bransch, nu blir en del av KPMG. Vi kompletterar varandras verksamheter väl och får tillsammans de resurser vi behöver för att bli en ännu starkare aktör än vad vi hade möjlighet till var och en för sig, säger Thomas Ljungkrantz, kontorschef KPMG i Gävle. GREAB, Gävle Revisionsbyrå AB, med sin långa erfarenhet på den lokala marknaden i Gävle och Sandviken kommer att integreras med KPMGs verksamhet i Gävleborg och KPMG förbereder nu sina lokaler för att välkomna Gävle Revisionsbyrås 7 medarbetare. KPMG i Gävle kommer efter sammanslagning att bestå av 25 rådgivare inom revision, redovisning och ekonomi. – Idag krävs erfarenhet och stor kunskapsbredd för att kunna möta de krav våra kunder har på oss och genom sammanslagningen får vi nu en bättre leveranskapacitet med en större och starkare enhet under samma tak. Det är naturligtvis extra kul att även bli del av just KPMG, ett av regionens och landets absolut starkaste varumärken när det gäller kvalificerade ekonomitjänster, säger Tommy Eriksson, ägare av Gävle Revisionsbyrå.