KPMG stärker verksamheten i södra Sverige

KPMG förvärvar Gasellföretaget Ekonomi- och Management Support i Vellinge AB (EMS). EMS är en av de ledande aktörerna inom ekonomiservicetjänster i södra Sverige och förvärvet är ett viktigt steg i KPMGs målsättning att vara ledande leverantör av ekonomitjänster och rådgivning

– EMS är ett mycket spännande och snabbväxande Gasellföretag och förvärvet kommer att stärka vår verksamhet väsentligt i södra Sverige. EMS blir en viktig del i KPMGs fortsatta utveckling av ekonomi- och rådgivningstjänster och tillsammans med vår befintliga personal kommer vi ytterligare stärka KPMGs outsourcingtjänster till företag av alla storlekar - från de minsta företagen som är i behov av assistans med större delen av sin administration till de riktigt stora företagen som vill outsourca delar av den, säger David Olow, kontorschef KPMG Malmö.

EMS, som är ett gasellföretag med spetskompetens inom outsourcing av ekonomi- och personaladministration, kommer att integreras med KPMGs verksamhet i Malmö och KPMG förbereder nu lokaler och avsikten är att EMS drygt 20 medarbetare skall kunna flytta till KPMGs moderna lokaler på Nordenskiöldsgatan i Malmö redan inom ett par månader.
– Vi är mycket glada att EMS nu blir en del av KPMG; ett av regionens absolut starkaste varumärken när det gäller kvalificerade ekonomitjänster. Tillsammans kommer vi ytterligare stärka vår möjlighet att erbjuda våra nuvarande och potentiella kunder optimala och kostnadseffektiva lösningar inom både ekonomi- och personaladministration, säger Staffan Rosenblad, VD EMS.