• KPMG/

Mångfald och jämställdhet i fokus på KPMG:s finansevent Vision 2030

Nu sparkar KPMG igång årets upplaga av Vision 2030 – Banking beyond the horizon. Några av finanssektorns mest inflytelserika personer diskuterar branschens framtid, bland annat kring vikten av entreprenörskap och mångfald. Först ut, den 8:e oktober, talar bokaktuella Tatiana Shalalvand och Indra Sharma.

– Entreprenörer bygger vår framtid och det är viktigt att kvinnor är med och bygger den framtiden. Vi vill bidra till detta genom att slå hål på myten om den stereotypa entreprenören och lyfta förebilder inom entreprenörskap, säger Indra Sharma, Head of Early Stage Investments på Novax.

Indra och Tatiana ligger också bakom eventet ”Female Founder Office Hours”, som är ett koncept där kvinnliga investerare stöttar entreprenörer med målet att fler bolag ska ledas av kvinnor.Efter fjolårets succé är årets upplaga, av Vision 2030 - Banking beyond the Horizon, en serie onlineevents som pågår fram till den 22 oktober. Mer information och registrering här.

Utöver mångfald och jämställdhet står bland annat framtidens arbetsvardag och kundupplevelser på agendan.

– Finanssektorn står inför en otroligt spännande tid och för oss är det både viktigt och självklart att vara med och driva samtalet om branschens framtid. I år är det dessutom extra intressant då vi diskuterar vikten av jämställdhet, en fråga som KPMG har högt på agendan, säger Mårten Asplund, Partner Financial Services, KPMG.

Håll koll på:

Entrepreneurship, diversity and the fintech industry
Tatiana Shalalvand, Investment Director på Inventure
Indra Sharma, Head of Early Stage Investments på Novax
Raiha Buchanan, Grundare och VD på Gigapay och WIFTN
Ola Lowden,Grundare och VD på Omocom

15/10 The Future of Work

Daniel Susskind, Bästsäljande författare av A World Without Work
Jesper Nielsen, VD på BEC

22/10 Banking beyond the horizon
Talare:

Sara Öhrvall, Chief Digital, Customer Experience och Communications Officer på SEB
Klas Danielsson, VD på SBAB Bank
Carl-Andreas Claussen, Senior Advisor Payments på Riksbanken

För mer information, vänligen kontakta:

Lina Lindahl

lina.lindahl@kpmg.se

Vi vill slå hål på myten om den stereotypa entreprenören
Indra Sharma, Head of Early Stage Investments på Novax.