Mentor Sverige inleder partnerskap med KPMG

Den ideella organisationen Mentor Sverige och revisions- och rådgivningsföretaget KPMG inleder ett partnerskap. Samarbetet syftar till att bidra till Mentor Sveriges arbete för att ge unga stärkt självkänsla, utökad egenmakt och mer framtidstro. KPMG:s Head of Clients & Markets Tina Zetterlund tar även plats i Mentor Sveriges styrelse.

KPMG inleder ett nytt partnerskap med Mentor Sverige. Samarbetet innebär dels att KPMG:s 2000 medarbetare uppmanas att på olika sätt bidra och ingå i mentorskap, dels genom att ta en plats i Mentor Sveriges styrelse.

- Jag är otroligt glad och stolt över vårt nya partnerskap med Mentor Sverige. Ett utav våra fokusområden är samhällsnytta och vi ser detta som en möjlighet att få bidra till att stärka unga vuxna, som är vår framtid. Jag ser personligen mycket fram emot att ingå i såväl mentorskap som att bidra till Mentor Sverige genom vår roll i styrelsen, kommenterar Tina Zetterlund, Head of Clients & Markets på KPMG.

- Med KPMG som partner kan vi erbjuda fler unga en närvarande vuxen och en väg in i arbetslivet. Vårt samarbete började när Mentor grundades 1996 och KPMG blev vår revisor. Nu tar vi gemensamt nästa steg och vi ser fram emot ett långt och givande samarbete, kommenterar Cecilia Bernard, generalsekreterare på Mentor Sverige.

KPMG:s partnerskap med Mentor Sverige består av ett ekonomiskt stöd såväl som engagemang i volontärverksamheten och i styrelsen.

Om Mentor Sverige
Mentor Sverige är en ideell organisation som arbetar för en värld där unga får växa och utvecklas hälsosamt. Genom mentorskap ger vi ungdomar ett utökat nätverk, kunskap om arbetsmarknad och studier samt verktyg för ökad självkänsla, handlingskraft och framtidstro. Vår målsättning är att tillsammans med företag, skolan och vuxna öka ungas möjlighet till en jämlik och inkluderande arbetsmarknad.

Johanna Westin
Head of Press and External Communications