Moa Cedhamre förstärker hållbarhetserbjudandet på KPMG – får ledande roll i ESG-teamet

KPMG fortsätter att växa inom hållbarhet och rekryterar nu hållbarhetsexperten Moa Cedhamre. Moa har över 15 års erfarenhet inom globala frågor och kommer senast från Finansinspektionen där hon varit internationell samordnare med fokus på IOSCO och ISSB.

- Jag ser väldigt mycket fram emot att få bidra till KPMG:s vision att vara en ledande rådgivare inom hållbarhetsområdet. KPMG är på en spännande resa och det här är en unik möjlighet för mig att tillsammans med mina nya kollegor få vara med och forma och leda utvecklingen. Hållbarhet ligger i dag högt upp på agendan vilket innebär stora utmaningar men även nya möjligheter för organisationer i alla branscher. Det ska bli intressant att träffa olika kunder och vara med och utveckla deras verksamheter, säger Moa Cedhamre.

Moa börjar sin anställning den 2 maj och får en central roll i den fortsatta utvecklingen av KPMG:s hållbarhetsrådgivning i Sverige och övriga länder. På Finansinspektionen har hon haft en nyckelposition i arbetet med att koordinera IOSCO:s (den internationella organisationen för värdepapperstillsyn) arbete med den globala standarden för hållbarhetsredovisning ISSB.

- Jag är otroligt glad att få välkomna Moa till KPMG. Hon är lite av en drömrekrytering och får ett tungt ansvar i att visa vägen mot att förbereda marknaden för den kommande IFRS ISSB-standarden. Vi gillar att Moa kommer från ett internationellt arbete där hållbarhet skall giftas ihop hos många olika aktörer och hon blir med den kompetensen och erfarenheten ett mycket starkt tillskott i vårt team, säger Marie Baumgarts, Partner och ansvarig för hållbarhetsrådgivningen på KPMG i Sverige.

Vid frågor, kontakta gärna:

Laura Manninen
laura.manninen@kpmg.se