Stephanie Kaup är Årets Ekonomistudent 2011

Stockholm, den 16 mars 2011

25-åriga Stephanie Kaup från Handelshögskolan i Stockholm är utsedd till Årets Ekonomistudent 2011. Utöver ekonomistudierna läser Stephanie parallellt på GIH (Gymnastik och Idrottshögskolan i Stockholm) samt tävlar i karate vilket resulterat i 13 SM Guld. Årets Ekonomistudent 2011 utses av KPMG och toppstudenter från hela Sverige har tävlat om den prestigefyllda titeln.

”Stephanie Kaup tar hem titeln eftersom hon har alla förutsättningar att bli en framtida ledare”, säger juryns ordförande Helene Willberg, VD på KPMG. ”Vid 21 års ålder startade Stephanie en egen karateklubb som hon driver utifrån ett värderingsstyrt ledarskap och genom det får hon unga förmågor att växa. Stephanie har inställningen att allt är möjligt bara man vågar och är själv ett levande bevis på att så är fallet. Stephanie beskriver sig själv som en vinnarskalle och vi i juryn kan inte annat än att instämma. Stephanie Kaup kommer att gå långt.”

Årets Ekonomistudent är en tävling som riktar sig till Sveriges ekonomistudenter och fokus ligger på ledarskap. En jury har ur ett stort urval nominerade, fem kandidater att bedöma, utifrån hur väl de har lett ett projekt, arbete eller en grupp till goda resultat inom företagande, skolan, kåren, sport eller annat samhällsengagemang. Vinnaren ska även vara en person som är handlingskraftig, målmedveten, kvalitetsmedveten och lyhörd. Helt enkelt en inspirationskälla för andra ekonomistudenter. I år har intresset för tävlingen varit större än någonsin. Utöver den åtråvärda titeln vinner Årets Ekonomistudent en ledarskapsutbildning från Novare Accelerate värd 35 000 kronor.

”Jag är jättestolt över utmärkelsen Årets Ekonomistudent 2011. Jag vill gärna utvecklas ytterligare som ledare och ser fram emot utbildningen”, säger Stephanie Kaup.

Tävlingens jury består av Helene Willberg, vd KPMG, Jacob Dalborg, vd Albert Bonniers Förlag, Susanne Ekström, vd Novare Accelerate och Karin Högmark, rekryteringsansvarig KPMG.

”Bedömningskriterierna för tävlingen är desamma som vi söker och värdesätter hos KPMGs medarbetare och chefer. För oss handlar ledarskap om att föregå med gott exempel, att vara lyhörd och att engagera människor omkring dig. Med detta pris får vi möjlighet att uppmärksamma unga ledarskapsförmågor. Det kommer behövas många nya duktiga ledare i vårt samhälle i framtiden”, säger Helene Willberg, vd, KPMG.

För mer information, vänligen kontakta;

Studentansvarig KPMG: Emma Engström 08-723 93 43

Presskontakt KPMG: Joakim Löfgren 070-653 00 77

KPMG erbjuder branschspecifika och kvalificerade tjänster inom revision, skatt och rådgivning. Som medlem i KPMG International ingår vi i ett av världens främsta nätverk med 138 000 medarbetare i 150 länder. I Sverige har KPMG 1 500 medarbetare på 60 orter runtom i landet. www.kpmg.se

KPMG AB, a Swedish limited liability partnership and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International Cooperative (“KPMG International”), a Swiss entity