Välkommen till Sverigefinalen i världens största casetävling

För 13:e året i rad tävlar svenska ekonomistudenter i problemlösning i KPMG International Case Competition. Den 30 november till 2 december äger den nationella finalen rum på Ekonomihögskolan i Lund och det vinnande laget får äran att representera Sverige i den internationella finalen i Hong Kong. Intresset för årets tävling har varit rekordstort, både i Sverige och internationellt. Finalen avslutas med en prisutdelningen på kvällen den 2 december då vinnarna utses.

Nu är det dags för de bästa lagen från åtta högskoleorter runt om i landet att tävla i Sveriges och världens största casetävling. Tävlingen går ut på att lösa verkliga affärsutmaningar, tänka innovativt och hitta nya svar på strategiska och finansiella problem.

Innehållet i casen varierar men speglar alltid aktuella händelser och utmaningar i omvärlden. Samarbete, förmågan att snabbt analysera ett problem och att på ett övertygande sätt presentera sin lösning inför en jury är det som fäller avgörandet. I juryn ingår flera näringslivsprofiler som Jan Dinkelspiel, Sverigechef på Nordnet, Susanna Falkengren, styrelseledamot i Exipos Invest och en av drakarna i SVT:s ”Draknästet”, Harald Mix, vd för Altor Equity samt Kristina Lindhe, grundare av Lexington.

Vinnarna får 40 000 kronor och en plats i den internationella finalen som äger rum i Hong Kong i april 2012. Där får det vinnande laget chansen att tävla mot ekonomistudenter från hela världen. Antalet deltagande länder har mer än dubblats jämfört med förra året och i år medverkar cirka 30 länder, bland annat Ryssland, Indien, Brasilien och Japan.

Den nationella finalen äger rum under tre dagar, från den 30 november till den 2 december på Ekonomihögskolan i Lund. Finalen avslutas den 2 december med en prisutdelning på AF borgen.

Välkommen!

För mer information eller om du önskar att delta vid finalen, vänligen kontakta:
Emma Engström, Ansvarig för studentkommunikation KPMG, tel. 070-958 91 19, emma.engstrom@kpmg.se
Joakim Löfgren, Presskontakt KPMG, tel. 070-653 00 77, joakim.lofgren@kpmg.se

Om KPMG International Case Competition
KPMG International Case Competition grundades i Sverige 1998 och har sedan dess vuxit till att bli Sveriges och nu världens största casetävling. Tävlingen riktar sig till ekonomistudenter på C- och D-nivå på högskolor och universitet.

KPMG erbjuder branschspecifika och kvalificerade tjänster inom revision, skatt och rådgivning. Som medlem i KPMG International ingår vi i ett av världens främsta nätverk med 138 000 medarbetare i 150 länder. I Sverige har KPMG 1 600 medarbetare på 60 orter runtom i landet. www.kpmg.se

KPMG AB, a Swedish limited liability partnership and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International Cooperative (“KPMG International”), a Swiss entity.