Kraftstaden tillsätter ny VD

Efter en omfattande rekryteringsprocess har Kraftstadens styrelse nu hittat rätt kandidat för VD-rollen. Vi välkomnar Stefan Jansson som börjar sin tjänst i mitten på augusti.

Stefan Jansson
Stefan Jansson, blivande VD för Kraftstaden Fastigheter

- Vi är glada att meddela att Stefan Jansson, med sin imponerande erfarenhet och gedigna bakgrund inom fastighetssektorn, har valts för att leda och vidareutveckla Trollhättans mest betydelsefulla fastighetsbolag, säger Olof Halbert, styrelseordförande i Kraftstaden Fastigheter i Trollhättan.

Kraftstadens styrelse har höga förväntningar på Stefans ledarskap och förmåga att driva bolaget framåt i en tid av snabba förändringar och utveckling inom fastighetsbranschen. Med nästan 70 ansökningar att överväga var Stefan den kandidat som bäst motsvarade våra krav och förväntningar.

- Vi har valt Stefan som vår nästa VD på grund av hans gedigna bakgrund inom fastigheter och utveckling, hans erfarenhet av att leda större organisationer samt hans stabilitet och sympatiska ledargestalt, säger Olof Halbert.

Stefans ambition framåt är tydlig - att främja ett tillitsbaserat ledarskap och stärka samarbetet med all personal.

- Mitt ledarskap kommer att präglas av prestigelöshet, tillit och närvaro. Jag strävar efter att vara så närvarande som möjligt och betonar vikten av samarbete, då det är tillsammans vi skapar utveckling i organisationen, säger Stefan Jansson, blivande VD på Kraftstaden.

Stefan Jansson är född och uppvuxen i Trollhättan och kommer närmast från Grästorps kommun där han är Samhällsbyggnadschef.

- Att tacka ja till rollen som VD för Kraftstaden Fastigheter var för mig en möjlighet jag inte kunde motstå. Jag brinner för stadens utveckling och ser fram emot att jobba nära både näringslivet och med de kommunala fastigheterna. Att få bidra till hemkommunens tillväxt och samhällsutveckling är en fantastisk möjlighet, avslutar Stefan Jansson.

För frågor v.v. kontakta:

Olof Halbert, styrelseordförande, Kraftstaden Fastighetsbolag,
0708 847 87 87,
olofhalbert@gmail.com

Kraftstaden Fastigheter Trollhättan är ett kommunägt fastighetsbolag som hyr ut, utvecklar och förvaltar fastigheter som stärker Trollhättans konkurrenskraft. Vi erbjuder 450 833 kvm industri-, kontors- och utbildningslokaler samt lokaler för offentlig verksamhet fördelade på kommunens samtliga verksamhetsområden, framförallt inom näringslivssektorn. Du hittar våra lokaler och fastigheter i attraktiva lägen runtom i Trollhättan. Vi som arbetar på Kraftstaden Fastigheter i Trollhättan kan fastigheter. Tillsammans har vi över 400 års erfarenhet av fastigheter och förvaltning. För oss är det viktigt att skapa rätt förutsättningar för er verksamhet i ändamålsenliga lokaler, som också håller över tid. Dessutom älskar vi att vara i framkant med projekt utöver det vanliga. I samarbetet med oss kan du känna dig trygg. Du kan lugnt fortsätta fokusera på din egen verksamhet medan vi hittar, förvaltar och utveckar lokalen till er. En lokal perfekt för er verksamhet.

Snabbfakta

Olof Halbert, styrelseordförande, Kraftstaden Fastigheter