Kraftstaden välkomnar Länsförsäkringar Älvsborg

Kraftstaden välkomnar Länsförsäkringar Älvsborg till Innovatum District. Med den nya lokalen får nu Länsförsäkringar Älvsborg möjlighet att växa med fler medarbetare på plats i Trollhättan.

Genombrottet i Gunnar W Anderssons passage
Länsförsäkringar Älvsborg flyttar till Genombrottet på Innovatum District i Trollhättan.

Idag arbetar drygt 400 personer i Länsförsäkringar Älvsborg och merparten av dessa medarbetare finns på kontoren i Vänersborg och Trollhättan.

- Trollhättan är en framtidsstad som växer, som har stora utvecklingsambitioner och är därmed en viktig ort för oss att verka i. På Innovatum District blir vi en del av något större, ett gediget område och mötesplats där samarbetsmöjligheterna med andra ökar, säger Johanna Svedung, kontorschef i regionen för Trollhättan, Vänersborg och Dalsland.

Den främsta anledningen till Länsförsäkringars flytt är att de önskade fler arbetsplatser att kunna nyttja, nya möjligheter till samverkan och att stärka sin attraktivitet som arbetsgivare ytterligare.

- Vi valde Kraftstaden då de bäst kunde möta de behov och önskemål vi satt upp för oss. Vi ser fram emot att fortsätta vår goda dialog och samarbete med Kraftstaden, avslutar Johanna Svedung.

- Vi är glada att Länsförsäkringar Älvsborg har valt att flytta in i våra lokaler på Innovatum District och ser fram emot årsskiftet när de är på plats, säger Marcus Engelbrektsson, uthyrare, Kraftstaden Fastigheter.

För frågor v.v. kontakta:

Peter Karlsson, fastighetschef, Kraftstaden Fastighetsbolag,
0520526115 peter.karlsson@kraftstaden.se

Kraftstaden Fastigheter Trollhättan är ett kommunägt fastighetsbolag som hyr ut, utvecklar och förvaltar fastigheter som stärker Trollhättans konkurrenskraft. Vi erbjuder 450 833 kvm industri-, kontors- och utbildningslokaler samt lokaler för offentlig verksamhet fördelade på kommunens samtliga verksamhetsområden, framförallt inom näringslivssektorn. Du hittar våra lokaler och fastigheter i attraktiva lägen runtom i Trollhättan. Vi som arbetar på Kraftstaden Fastigheter i Trollhättan kan fastigheter. Tillsammans har vi över 400 års erfarenhet av fastigheter och förvaltning. För oss är det viktigt att skapa rätt förutsättningar för er verksamhet i ändamålsenliga lokaler, som också håller över tid. Dessutom älskar vi att vara i framkant med projekt utöver det vanliga. I samarbetet med oss kan du känna dig trygg. Du kan lugnt fortsätta fokusera på din egen verksamhet medan vi hittar, förvaltar och utveckar lokalen till er. En lokal perfekt för er verksamhet.

Marcus Engelbrektsson, uthyrare, Kraftstaden Fastigheter