Nu startar vi bygget med byggnad 20 på Trollhättans Tomt AB.

Efter 5 år av planerande för en byggstart av Byggnad 20 är det nu dags. Trollhättans Tomt AB kommer att inviga uppstart av bygget. Det är en 5 våningar hög fastighet i miljöbyggnad silver med mycket glas som är ritad av Maria Ahlman och Peter Bergman från Contekton. Fastigheten kommer lysas upp med fasadbelysning och på sockeln kommer man att ha stora foton av historiska bilder från Nohab samt bilder från den nya hyresgästens kärnverksamhet.

Program
Det kommer bli en formell byggstart där vi kommer att berätta om projektet. Den nya hyresgästen kommer att presentera sig och Anders Torslid, VD Trollhättans Tomt AB, kommer att invigningstala.

Byggnad 20
Byggnationen som designmässigt sticker ut hakan kommer klara miljöcertifieringen Miljöbyggnad Silver. Detta alltså trots den stora mängden glas som används i fasaden mot älven. Certifieringen innebär att miljöbelastningen minimeras och att inomhusmiljön blir väldigt bra för de som kommer vistas i lokalen. Detta gör man bl a genom att välja de material som belastar miljön minst. Genom avancerade beräkningar kommer byggnaden optimeras för att hitta den bästa kombinationen av de faktorer som påverkar t ex kylbehov och värmelast (d.v.s hur mycket solvärme man släpper in som behöver kylas)

För mer information, vänligen kontakta:
Jan Mattsson, projektledare Trollhättans Tomt AB, 0520 – 47 45 56, jan.mattsson@trollhattan.se

Jan Mattsson, projektledare Trollhättans Tomt AB, 0520 – 47 45 56, jan.mattsson@trollhattan.se

Trollhättans Tomt AB

Ett komplett fastighetsbolag

Vi kan fastigheter. Vi som arbetar på Trollhättans Tomt har över 400 års samlad erfarenhet av just fastigheter och förvaltning i ändamålsenliga lokaler. Vi tror på att se framåt och skapa förutsättningar för verksamheten som också håller över tid. Och vi älskar att vara i framkant och göra projekt utöver det vanliga. När du har med oss att göra vill vi att du ska känna dig trygg och kunna ägna dig åt det du ska. I lokaler optimerade för din verksamhet.

Du hittar våra lokaler och fastigheter i attraktiva lägen runtom i Trollhättan. Vi är ett kommunägt fastighetsbolag som hyr ut, utvecklar och förvaltar fastigheter som stärker Trollhättans konkurrenskraft. 377 000 kvm industri-, kontors- och utbildningslokaler samt lokaler för offentlig verksamhet är fördelade på kommunens samtliga verksamhetsområden och inom framförallt näringslivssektorn.