Ny tillförordnad VD i Kraftstaden

Kraftstadens styrelse fattade under torsdagskvällen beslut om att entlediga den tillförordnade vd:n Magnus Ingvarsson från sin tjänst.

- Styrelsen är helt enkelt inte nöjda med Magnus leverans, konstaterar styrelsens avgående ordförande, Ricky Karlsson.

Ny tillförordnad vd är Sanny Mattelin, som kommer att ha detta uppdrag vid sidan av sitt ordinarie uppdrag som VD för Eidar, fram till dess att en ny VD för Kraftstaden finns på plats. En rekryteringsprocess för en ny VD pågår.

- Jag tog detta uppdrag av omtanke om personalen och under förutsättning att det är under en begränsad tid. Mitt huvudsakliga fokus under den här tiden kommer att vara att skapa stabilitet och kontinuitet för medarbetarna på Kraftstaden och med att forma en långsiktig organisation, säger Sanny Mattelin.

Eventuella frågor hänvisas till:

Peter Eriksson, ordförande i Trollhättan Stadshus AB, tfn 070-164 24 80
Ricky Karlsson, avgående ordförande i Kraftstadens styrelse, tfn 072-200 13 70
Sanny Mattelin, tf VD Kraftstaden, tfn 070-000 95 85

Kraftstaden Fastigheter Trollhättan är ett kommunägt fastighetsbolag som hyr ut, utvecklar och förvaltar fastigheter som stärker Trollhättans konkurrenskraft. Vi erbjuder 450 833 kvm industri-, kontors- och utbildningslokaler samt lokaler för offentlig verksamhet fördelade på kommunens samtliga verksamhetsområden, framförallt inom näringslivssektorn. Du hittar våra lokaler och fastigheter i attraktiva lägen runtom i Trollhättan. Vi som arbetar på Kraftstaden Fastigheter i Trollhättan kan fastigheter. Tillsammans har vi över 400 års erfarenhet av fastigheter och förvaltning. För oss är det viktigt att skapa rätt förutsättningar för er verksamhet i ändamålsenliga lokaler, som också håller över tid. Dessutom älskar vi att vara i framkant med projekt utöver det vanliga. I samarbetet med oss kan du känna dig trygg. Du kan lugnt fortsätta fokusera på din egen verksamhet medan vi hittar, förvaltar och utveckar lokalen till er. En lokal perfekt för er verksamhet.