Pressinbjudan: KULTURRÅDET HAR UTRETT UNGA KLARAS FRAMTID

Kulturrådet bjuder in till en presskonferens för att presentera förslag på strategier för Unga Klaras framtida verksamhet. Kulturrådets styrelse beslutade den 15 januari att utreda hur Unga Klaras och Suzanne Ostens erfarenheter och konstnärliga värden ska kunna bevaras och utvecklas, utifrån ett nationellt och internationellt perspektiv.

Kulturrådets styrelse har gett två styrelseledamöter, professor Karin Helander och generalsekreterare Mats Wallenius, i uppdrag att utreda frågan. Karin Helander och Mats Wallenius kommer på presskonferensen att presentera utredningen och dess förslag. På presskonferensen medverkar också Kulturrådets generaldirektör Kennet Johansson och styrelseordförande Kerstin Brunnberg.

Tid: Onsdag 25 februari, kl. 12.00
Plats: Kulturrådet, Filmhuset (uppgång A, plan 6), Borgvägen 1-5, Stockholm

Unga Klara är idag en del av Stockholms Stadsteater. Stadsteatern håller på att omstrukturera verksamheten och från den 1 juli 2009 kommer verksamheten vid Unga Klara inte att finnas kvar i sin nuvarande form. Mot bakgrund av detta har Kulturrådets styrelse utrett framtida möjligheter för Unga Klara.

Rebecka Svensén, Informationschef på Kulturrådet
Telefon: 08-519 264 25, 076-540 10 25