Kungsleden hyr ut 2 200 kvm och förlänger kundrelation i Danderyd

Kungsleden har hyrt ut 2 200 kvm i klustret Danderyd Kontor utanför Stockholm. Hyresgästen Hultafors Group AB är en befintlig kund som har förlängt sitt avtal och fördubblat sin yta.

”Det känns fantastiskt bra att Hultafors ger oss förnyat och utökat förtroende. Vi kommer att modernisera lokalerna och anpassa de nya ytorna till deras verksamhet”, säger Sven Stork, regionchef Stockholm på Kungsleden.

Hultafors hyr i fastigheten Bergudden 8 på Berga Backe 2 i Danderyd.

”Nu samlar vi våra två kontor i Stockholm under ett och samma tak. Tillsammans med Kungsleden skapar vi framtidens kontor för Hultafors Group och våra premiumvarumärken. Det är en viktig del i att stärka vår attraktivitet som arbetsgivare ytterligare”, säger Ole Kristian Jødahl, vd för Hultafors Group som består av varumärkena Snickers Workwear, Hultafors, Wibe Ladders, Solid Gear, Dunderdon, Toe Guard, Hellberg Safety och Johnson Level.

Kungsleden är.största fastighetsägare i Danderyd som ligger strax norr om Stockholm. Fastigheterna finns i nära anslutning till E18, Mörby Centrums tunnelbana samt busstorg med avgångar till hela norrort. Centrumet, som har ett stort utbud av restauranger, handel och service, genomgår just nu en större ombyggnad, utbyggnad och modernisering och kommer att byta namn till Danderyds Centrum.

Det nya avtalet löper i sju år med ett totalt hyresvärde om 40 Mkr och tillträde 1 september 2020.

För mer information, vänligen kontakta:

Sven Stork, regionchef Stockholm Kungsleden | 070-824 40 96 | sven.stork@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 20 december 2019 kl. 07:17.

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare som skapar värde genom aktiv förvaltning, utveckling samt strategiska förvärv och optimering av fastighetsbeståndet. Vår vision är att skapa attraktiva och hållbara platser där människor inspireras. Nära 90 procent av fastigheterna är koncentrerade till fyra utvalda tillväxtmarknader – Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås. Majoriteten är kontor, samlade i attraktivt belägna kluster. Kungsleden har fått betyget Green Star av GRESB och klassas som femte bästa fastighetsbolag i Europa inom hållbarhet. Kungsledens långsiktiga mål är att bli Sveriges mest lönsamma och framgångsrika fastighetsbolag, genom att ha marknadens mest nöjda kunder och engagerade medarbetare. Kungsleden (KLED) är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kungsleden.se