Kungsleden hyr ut 4 000 kvm till JumpYard i Veddesta

Kungsleden har tecknat ett hyresavtal med nystartade trampolinparken JumpYard avseende  4 000 kvm i fastigheten Veddesta 2:65 i Veddesta väster om Stockholm.

Veddesta är beläget invid den nya stadsdelen Barkarbystaden, nära Barkarby pendeltågsstation, och genomgår för närvarande en omfattande omvandling. I området planeras bland annat för utbyggd kollektivtrafik, bostäder, skolor, kulturverksamheter och kontor.

JumpYard, som drivs av entreprenörerna Pelle Möller & Anders Karlberg tillsammans med Local Market Group, hyr en industrilokal på Veddestavägen 15 med sex meter i takhöjd där de kommer att öppna en trampolinpark i augusti 2017. Fastigheten är idag ett höglager som kommer att omvandlas till en attraktiv nöjespark.

”JumpYard blir en trampolinpark för alla. Här ska gästerna, allt från barnkalas till företagsfester, uppleva något nytt och riktigt kul. I 18 månader har vi letat den perfekta ytan för en trampolinpark i Stockholm och äntligen har vi hittat vår drömlokal.” säger Pelle Möller & Anders Karlberg.

”Jag är mycket nöjd med att vi kunde hjälpa JumpYard att hitta en lokal som passar deras verksamhet och som har ett läge som många stockholmare kommer att ha som sin nya destination i framtiden. Vi önskar dem lycka till med det nya spännande konceptet och hälsar dem hjärtligt välkomna som hyresgäst hos oss”, säger Sven Stork, regionchef Stockholm på Kungsleden.

Bild: Veddesta 2:65

Sven Stork, regionchef Stockholm Kungsleden | 08-503 052 06 | sven.stork@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 27/01 2017 kl. 07.00

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare som tillhandahåller attraktiva och funktionella lokaler som berikar människors arbetsdag. Vi skapar värde genom att äga, förvalta och utveckla kontor och andra kommersiella fastigheter i Stockholm och Sveriges övriga tillväxtregioner. En stor del av våra fastigheter ligger samlade i attraktivt belägna kluster där vi även är med och påverkar hela områdets utveckling. Kungsledens mål är att leverera attraktiv totalavkastning på våra fastigheter och till aktieägarna. Kungsleden är noterat på Nasdaq Stockholm OMX Large Cap.

Citat

Pelle Möller & Anders Karlberg
Jag är mycket nöjd med att vi kunde hjälpa JumpYard att hitta en lokal som passar deras verksamhet och som har ett läge som många stockholmare kommer att ha som sin nya destination i framtiden. Vi önskar dem lycka till med det nya spännande konceptet och hälsar dem hjärtligt välkomna som hyresgäst hos oss.
Sven Stork, regionchef Stockholm på Kungsleden