Kungsleden hyr ut 900 kvm i Norrköping

Kungsleden har hyrt ut totalt cirka 900 kvadratmeter kontor i den välbelägna fastigheten Oxelbergen 1:2 till Norrköpings kommun och FläktGroup. Byggnaden håller på att moderniseras och marknadsförs under kontorskonceptet ”Feel Good Working”.

Oxelbergen är ett kvarter som ligger några minuters promenad från Norrköpings stadskärna med närhet till både grönska och bra kommunikationer. Kungsleden moderniserar och förädlar för närvarande en vakant byggnad om cirka 6 000 kvadratmeter.

Med konceptet ”Feel Good Working” vill Kungsleden skapa en attraktiv och hållbar plats som inspirerar människor och uppmuntrar till en aktiv livsstil. Konceptet innebär bland annat att fastigheten kommer att erbjuda smarta lösningar, gemensamma sammanträdesrum, lounge, kaffebar och en inspirerande utomhusmiljö. Självklart blir fastigheten miljöcertifierad enligt Leed.

Inflyttning planeras till andra kvartalet 2020.

För mer information, vänligen kontakta:

Mats Eriksson, regionchef Västerås/Mälardalen Kungsleden | 021-40 44 85| mats.eriksson@kungsleden.se

Informationen lämnades för offentliggörande den 1 oktober 2019 kl.07:15 CET.

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare som skapar värde genom aktiv förvaltning, utveckling samt strategiska förvärv och optimering av fastighetsbeståndet. Vår vision är att skapa attraktiva och hållbara platser där människor inspireras. Nära 90 procent av fastigheterna är koncentrerade till fyra utvalda tillväxtmarknader – Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås. Majoriteten är kontor, samlade i attraktivt belägna kluster. Kungsleden har fått betyget Green Star av GRESB och klassas som femte bästa fastighetsbolag i Europa inom hållbarhet. Kungsledens långsiktiga mål är att bli Sveriges mest lönsamma och framgångsrika fastighetsbolag, genom att ha marknadens mest nöjda kunder och engagerade medarbetare. Kungsleden (KLED) är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kungsleden.se