IMAP flyttar in i Glashuset i Mölndal

Report this content

L2 Fastigheter hyr ut ett kontor i fastigheten Glashuset till det internationella rådgivningsföretaget IMAP. Företaget arbetar främst med rådgivning i samband med företagstransaktioner och finns idag representerat i 43 länder över hela världen. – IMAP är en väldigt spännande hyresgäst med ett globalt affärsnätverk med experter inom en rad olika områden. Det känns roligt att de nu väljer att flytta in hos oss här i Glashuset, säger Mikaela Widell, uthyrningsansvarig L2 Fastigheter.

Det nya kontoret står nu färdigt för inflyttning efter att ha anpassats efter den nya hyresgästens behov och önskemål.

– Vi försöker så långt det är möjligt att vara flexibla och tillgodose våra kunders önskemål och behov. Samtidigt försöker vi vara lyhörda för vilken typ av lokaler som marknaden efterfrågar. I Glashuset har vi just nu bra möjligheter att skräddarsy olika kontorslösningar i varierande storlekar.

Glashuset ligger alldeles intill det framväxande innovationsklustret av hälsoföretag som just nu byggs i området runt Astra Zeneca i Mölndal. GoCo Health Innovation City planerar bygga 7000 nya arbetsplatser och beräknas stå klart för inflyttning 2021.

– Projektet blir naturligtvis ett uppsving för hela området, när innovatörer inom Life science och hälsoutveckling kommer tillsammans i en levande miljö som främjar innovation och entreprenörskap. För oss som etablerad fastighetsägare är det naturligtvis väldigt positivt att området nu får en ännu tydligare profil. Dessutom bidrar alla nya arbetsplatser med liv och rörelse och nödvändiga förutsättningar för en utvecklad service, handel och restaurangverksamhet, avslutar Mikaela Widell.

Robert Svensson är projektledare på IMAP. Han tycker att det känns riktigt bra och roligt att flytta in verksamheten i nya, fräscha och ändamålsenliga lokaler.

– Nu får vi effektiva lokaler som är anpassade efter våra processer, som oftast innebär ett stort antal möten med företagare och investerare. Glashuset ligger lättillgängligt med närhet till de stora tillfartslederna, vilket är positivt då många av våra kunder kommer med bil från olika delar av Sverige.

Flytten av IMAP till Glashuset innebär ytterligare en viktig fördel enligt Robert Svensson.

– Många av våra transaktioner präglas av hög sekretess och anonymitet. Här i Mölndal kan vi träffa våra kunder och potentiella uppdragsgivare lite mer diskret och city ligger bara 10 minuter härifrån.

För mer information:

Mikaela Widell, uthyrningsansvarig L2 Fastigheter. Tel: 0703-06 31 05. E-post: mikaela@l2fastigheter.se

Robert Svensson, projektledare IMAP. Tel: 0761-83 65 67. E-post: robert.svensson@imap.se

www.l2fastigheter.se

www.imap.se

L2 Fastigheter är ett utvecklingsinriktat fastighetsbolag med bas i Göteborg som grundades 2013. L2 Fastigheter investerar i olika typer av fastigheter i tillväxtområden och deltar gärna i stadsutvecklingsprojekt av olika slag. Företaget äger idag fastigheter i flera kommuner i Västsverige, bland annat i Göteborg, Mölndal och Borås.

Taggar: