Kontorshotellet Atmosfär i Mölndal bygger ut

L2 Fastigheter utökar verksamheten i kontorshotellet Atmosfär i Mölndal och bygger nya kontorsrum i fastigheten. Redan vid färdigställandet är mer än hälften av de nya kontorsrummen uthyrda och L2 Fastigheter ser en ökad efterfrågan på sina kompletta kontorslösningar, framförallt bland lite mindre tillväxtföretag. – Vi märker av ett ökande intresse för enkla, moderna och kostnadseffektiva kontorslokaler, där hyresgästerna inte sitter fast i långa hyresavtal, säger Mikaela Widell, uthyrningsansvarig på L2 Fastigheter.

De nya kontoren innebär att det idag finns totalt 34 kontorsrum i Atmosfär i olika storlekar, med mellan en och fyra arbetsplatser per rum.

– Våra vanligaste hyresgäster är lokala säljorganisationer som har sitt huvudkontor någon annanstans, antingen i Sverige eller utomlands. Men vi märker även att allt fler tillväxtföretag söker sig till oss. Sedan har vi även ensamföretagare som vill sitta tillsammans med andra för att skapa nya möten och nya värdefulla kontakter.

Totalt finns cirka 4500 kvadratmeter uthyrningsbar yta i fastigheten, som i huvudsak utgörs av två större butikslokaler i markplan, och ett flertal kontorslokaler i den övriga delen av fastigheten. Med den nya utbyggnaden av Atmosfär växer kontorshotellet från 600 kvadratmeter till cirka 1000 kvadratmeter.

– Förutom en attraktiv och flexibel kontorslösning erbjuder vi våra hyresgäster i Atmosfär tillgång till konferensutrymmen, kök, lounge och olika gemensamhetsutrymmen. Dessutom finns parkeringsplatser i direkt anslutning till byggnaden varav tio stycken är utrustade med laddstolpar för elfordon.

Enligt Mikaela Widell ligger fastigheten i ett spännande och expansivt område i Mölndal mitt emellan Västsveriges största handelsområde Sisjön, den nya framväxande stadsdelen Pedagogen Park och det nya klustret av Life Science-bolag som nu börjar byggas intill Astra Zeneca.

– Det är naturligtvis väldigt positivt för oss som fastighetsägare att det här området växer och utvecklas. För våra hyresgäster innebär det ett utökat serviceutbud i närområdet men också större möjligheter att utveckla sin verksamhet tillsammans med andra företag som söker sig hit.

L2 Fastigheter ser möjligheter att utveckla Atmosfär ytterligare och även tillföra flera arbetsplatser till kontorshotellet.

– Vi har definitivt möjlighet att växa och det tror jag också att vi kommer att göra i takt med att allt fler företag upptäcker fördelarna med Atmosfär, men också genom att vara lyhörda för våra hyresgästers önskemål och behov. Vi ser just nu över möjligheterna med en bemannad reception och ett gym, men vi kan även tänka oss att skapa lokaler för produktexponeringar och små mässor om det behovet finns. För oss är det viktigt att ligga i framkant av utvecklingen och eftersom vi själva äger fastigheten har vi bättre förutsättningar än andra kontorshotell att pröva nya förslag och idéer, avslutar Mikaela Widell.

Mikaela Widell, uthyrningsansvarig L2 Fastigheter. Tel: 0703-06 31 05. E-post: mikaela@l2fastigheter.se

Vi märker av ett ökande intresse för enkla, moderna och kostnadseffektiva kontorslokaler, där hyresgästerna inte sitter fast i långa hyresavtal.
Mikaela Widell, uthyrningsansvarig på L2 Fastigheter