MP´s Själ & Muskler flyttar in sin verksamhet i Glashuset i Mölndal

L2 Fastigheter hyr ut en lokal i fastigheten Glashuset till MP´s Själ & Muskler som är ett friskvårdsföretag med en helhetssyn på människors hälsa och välmående. Förutom personlig träning i ett mindre gym, och möjligheter till gruppträning, finns även ett separat rum för bland annat massage och kostrådgivning. – Att ett hälso- och friskvårdsföretag flyttar in i Glashuset ökar attraktiviteten för hela området. Nu är det enkelt för alla som jobbar i närheten att kombinera arbetsdagen med ett träningspass eller en stunds avkoppling, säger Mikaela Widell, uthyrningsansvarig på L2 Fastigheter.

Glashuset är en kontorsfastighet som är belägen intill det framväxande innovationsklustret av hälsoföretag som just nu byggs i området runt Astra Zeneca i Mölndal. GoCo Health Innovation City har påbörjat bygget av sammanlagt 7000 nya arbetsplatser, där de första beräknas stå klara för inflyttning redan under 2021.

– Fler företag och innovatörer inom Life science och hälsoutveckling i området innebär också ett växande kundunderlag för en utvecklad service, handel och restaurangverksamhet. För oss som etablerad fastighetsägare är det naturligtvis väldigt positivt eftersom det ökar efterfrågan på våra lokaler i området och att området får en ännu tydligare profil, säger Mikaela Widell.

MP´s Själ & Muskler ägs och drivs av Madelaine Pirhonen. Hon är utbildad och certifierad som personlig tränare (PT), massör, kostrådgivare och mindfulnessinstruktör.

– Jag vill hjälpa människor att må bättre genom att ta hand om hela kroppen. Både fysiskt och mentalt. Min ambition är också att attrahera andra än den typiska gymbesökaren och alla som av en eller annan anledning inte känner sig bekväma med att gå till ett gym eller en gruppträning. Genom att utgå från individen kan alla få ut maximalt av sin träning oavsett nivå och förutsättningar.

Madelaine har drivit MP´s Själ & Muskler i drygt två år, efter att tidigare ha arbetat på gym i tolv år.

– Efter två år i en liten lokal i Kållered kände jag att det var dags att ta nästa steg i företagets utveckling mot min ursprungliga vision. Att själv, eller tillsammans med andra, vara ett komplett hälsocenter som hjälper människor att hitta en bra balans i sin vardag. Lokalerna här i Glashuset uppfyllde alla mina kriterier, dels för att ha en fungerande verksamhet idag men även plats att expandera i framtiden.

Mikaela Widell, uthyrningsansvarig L2 Fastigheter. Tel: 0703-06 31 05. E-post: mikaela@l2fastigheter.se

Madelaine Pirhonen, MP´s Själ & Muskler. Tel: 0702-22 14 19. E-post: madelaine@mpssjalochmuskler.se

Att ett hälso- och friskvårdsföretag flyttar in i Glashuset ökar attraktiviteten för hela området. Nu är det enkelt för alla som jobbar i närheten att kombinera arbetsdagen med ett träningspass eller en stunds avkoppling.
Mikaela Widell, uthyrningsansvarig på L2 Fastigheter