Annie Lööf talar på Landshypoteks föreningsstämma 10 maj

Näringsminister Annie Lööf gästar i morgon, torsdagen 10 maj, Landshypoteks föreningsstämma för att tala under rubriken ”Fler och växande företag i hela Sverige”.

Landshypotek är jord- och skogsägarnas egna kreditinstitut och ett medlemsägt alternativ till storbankerna. I morgon samlas förtroendevalda från hela landet till föreningsstämma i Stockholm. Vid stämman kommer Landshypoteks vd Kjell Hedman att presentera resultatet för 2011 och företagets utveckling. Fler produkter och tjänster erbjuds medlemmarna. Landshypotek är i stark utveckling.

Överskott i Landshypotek investeras i verksamheten och går tillbaka till medlemmarna. Styrelsen har till föreningsstämman föreslagit att 122 miljoner kronor av årets överskott ska delas ut till medlemmarna. Det är en ökad utdelning med 33 miljoner kronor jämfört med 2010.

Stämman inleds klockan 10. Näringsminister Annie Lööf gästar stämman klockan 11 för att tala om ”Fler och växande företag i hela Sverige”.

Stämman hålls på Moderna Museet, Excercisplan 4, Skeppsholmen, Stockholm.

Göran Abrahamsson, Medlems- och kommunikationschef, 08-459 04 14, 070-642 20 95

Presskontakt hos Landshypotek: Tomas Uddin, 08-4590414, 070-29992408.

Landshypotek är ett medlemsägt företag med uppgift att tillhandahålla konkurrenskraftig finansiering till Sveriges jord- och skogsägare.
Landshypotek är marknadsledande med en utlåning på drygt 56 miljarder kronor. Landshypotek har 110 medarbetare på 18 orter i Sverige.