Bolåneutmanaren Landshypotek Bank med konkurrenskraftiga snitträntor för oktober

Bolåneutmanaren Landshypotek Bank publicerar återigen konkurrenskraftiga snitträntor, nu för oktober månad. Banken har i snitt lånat ut till en ränta på 1,10% för bolån till hus med tre månaders bindningstid och 1,09% för lån med ett års bindningstid. Bankens räntesättning är helt transparent med samma modell för alla kunder.

Det är nu drygt ett år sedan Landshypotek Bank började etablera sig som en ny bolånebank för hela landet. Med lång erfarenhet av lånemarknaden, konkurrenskraftiga villkor och ett enkelt digitalt flöde har banken kunnat välkomna många nya kunder. Attraktiv ränta erbjuds kunderna utifrån belåningsgrad och bindningstid. Räntesättningen är densamma för alla bankens kunder och helt transparent.

– Vi har valt att ha ett attraktivt ränteerbjudande för bolånet, som är rakt, enkelt och helt transparent. Du ska direkt kunna se vad du får för ränta hos oss och vad som påverkar den, utan förhandling eller krav på merförsäljning, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.

Många banker vill idag knyta kunder till sig med helkundserbjudanden och erbjuder förmånliga räntor för den som samlar många tjänster hos en aktör. Landshypotek Bank ser annorlunda på kundrelationen.

– Vi tycker inte att helkundstanken är i takt med tiden. Allt fler svenskar väljer att ha fler än en bank idag och vi tror det är bra att kunderna själva väljer de bästa tjänsterna för dem. Vi har valt att fokusera på att vara en bank för att spara och låna, att vara bäst på bottenlån till hus och jord- och skogsbruk, tillägger Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank.

FAKTA:
Landshypotek Bank är en finansiellt trygg aktör som i snart två sekel har lånat ut till jord och skog. Sedan 2017 erbjuder även banken huslån. Landshypotek Bank utmanar på marknaden med några av marknadens mest konkurrenskraftiga räntor och en enkel digital lösning där kan kunderna snabbt ansöka om och bereda sitt lån direkt på webben. Se mer på landshypotek.se/bolan-till-hus/.

För mer information, kontakta Katarina Lundqvist, kommunikatör och presskontakt på Landshypotek Bank, 0727-06 44 13.

Om Landshypotek Bank
Landshypotek Bank grundades 1836 och är en de tio största bankerna i Sverige. Banken har fokus på tjänster inom låna och spara. Kunderna lånar historiskt till jord och skog men nu även till hus. Banken ägs av 40 000 jord- och skogsbrukskunder, organiserade i en ekonomisk förening. Tillsammans stärker banken och kunderna de gröna näringarna och möjliggör därmed att vi alla kan ta del av närproducerad mat och svenska skogsråvaror. Landshypotek Bank har drygt 185 medarbetare på 19 orter i Sverige.

Catharina Åbjörnsson Lindgren, affärschef på Landshypotek Bank