Bomässan i Västerås är nästa stopp i Landshypotek Banks boendeturné

Under sensommaren och hösten kommer Landshypotek Bank att besöka flera stadsfester och skördefestivaler runt om i landet för att berätta om banken som är helt ny på bolånemarknaden. På plats kommer det serveras smakbitar av olika råvaror från lokala leverantörer. Det är första gången banken kommer möta sin nya kundgrupp och det i form av en turné. Den 22 - 24 september kommer banken delta på Bomässan i Västerås.

Landshypotek Bank har en lång historia av att vara bank och har i över 180 år bidragit till att människor har kunnat bo och driva företag på den svenska landsbygden. Sedan några år tillbaka har alla med ett hjärta som klappar för landsbygden kunnat spara i Landshypotek Bank. I våras öppnade banken upp för bolån till hus.

– Nu åker vi ut för att möta våra nya kunder och berätta om vår annorlunda bank. Det känns roligt att vi kan presentera oss som en bank för allt fler, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren, tf VD Landshypotek Bank.

Landshypotek Bank kopplar samman bankens ursprung med det nya genom att åka ut med en egen trailer fullpackad av svenska råvaror från svenska lantbrukare. Under turnén kommer besökarna att kunna bolla sina husköpartankar, diskutera finansiering och få provsmaka olika godbitar från lokala producenter. Under Bomässan i Västerås kommer det att serveras svartvinbärsnektar från Rudenstams Bär & Frukt, chutney från Överstekvarn Chili och pepparsalami gjord på nötkött från egen köttproduktion från Ebbarps Norrgård.

– Vi bygger en ny bank utifrån den gamla. Vi vill ge människor i hela Sverige förutsättningar att leva ett rikt liv och tillsammans med våra kunder möjliggör vi att svensk landsbygd fortsätter att utvecklas. Nu kan fler vara med och bidra till ett rikare liv på landet.

Banken kommer att besöka sammanlagt åtta platser på 21 dagar. Den 22-24 september medverkar banken på Bomässan i Västerås. Banken håller till i monter 523. Välkomna!

Samtliga stopp i turnén:

Linköpings Stadsfest 25-27 augusti

Enköpings Trädgårdsdag 2 september

Gotlands Skördefestival 2-3 september

Elmia Husvagns- och husbilsmässa i Jönköping 6-10 september

Visingsö Skördefest 16-17 september

Bomässan i Västerås 22-24 september

Ölands Skördefest 29 sep - 1 okt

Smaka på Värmland 30 sep - 1 okt

Mer information om boendeturnén hittar du här.

Om Landshypotek Bank
Landshypotek Bank är en de tio största bankerna i Sverige och har till huvuduppgift att finansiera Sveriges jord- och skogsbrukare. Banken erbjuder även sparande för alla och bolån till husägare utanför storstäderna. Kunderna i banken bidrar till att stärka de gröna näringarna och att vi alla därmed kan ta del av närproducerad mat och svenska skogsråvaror. Landshypotek Bank har närmare 170 medarbetare på 19 orter i Sverige.

För ytterligare information:
Sofie Essayh, kommunikatör Landshypotek Bank, 070-285 13 63