Inbjudan till pressträff: Landshypotek presenterar onsdag 6 februari årets resultat och medlemsutdelning

Jord- och skogsbrukarnas egen bank, Landshypotek, inbjuder till pressträff för att presentera

• 2012 års resultat
  • Utlåningen till jord- och skog 2012
  • Förslag till medlemsutdelning

Landshypotek är jord- och skogsbrukarnas egen bank, ett medlemsägt alternativ till storbankerna. Landshypotek finansierar satsningar inom jord- och skog, och har öppnat för sparande även från allmänheten. Lånekunder hos Landshypotek är även medlemmar. Överskott går oavkortat tillbaka till jord- och skogsbruket, dels genom återinvestering i verksamheten, dels genom utdelning till medlemmarna.

2012 års resultat, utlåningen till jord- och skog, och förslag till medlemsutdelning presenteras vid en pressträff:

• Tid: Onsdag 6 februari 2013 kl. 11.00
  • Plats: Landshypoteks huvudkontor, Regeringsgatan 48 Stockholm

Vid pressträffen medverkar vd Kjell Hedman och ekonomi- och finanschef Björn Ordell.

Var vänlig anmäl deltagande innan kl. 9.00 onsdag 6 feb till kommunikationschef Tomas Uddin (tomas.uddin@landshypotek.se; 070-299 24 08)

För ytterligare information:

Tomas Uddin, kommunikationschef: 08-459 04 08, 070-299 24 08

Landshypotek är ett medlemsägt företag med uppgift att tillhandahålla konkurrenskraftig finansiering till Sveriges jord- och skogsägare.
Landshypotek är marknadsledande med en utlåning på närmare 60 miljarder kronor. Landshypotek har 120 medarbetare på 18 orter i Sverige.