Landshypotek Bank har utsetts till ett Karriärföretag 2017 för starkt arbete inom employer branding

Landshypotek Bank uppmärksammas för sitt goda arbete med sina medarbetare. Det är Karriärföretagen som utsett de 100 arbetsgivare som bedriver det bästa och mest kvalitativa arbetet inom employer branding i Sverige.

– Det är kul och viktigt att vi både uppmärksammas för vårt arbete och att vi får en stämpel att vi gör mycket rätt. Vi är en liten bank med en stor uppgift där vi behöver vara duktiga på rekrytering och som arbetsgivare. Vi har ett ständigt arbete för att ha en kultur som gör det lockande att arbeta hos oss. Det är en viktig del i det som bygger oss som annorlunda bank på svensk bankmarknad, säger Liza Nyberg, VD på Landshypotek Bank.

Ett certifierat Karriärföretag 2017 är en Svensk kvalitetsstämpel för de arbetsgivare som har högst kvalité i sitt employer branding arbete och som kan erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter till sina medarbetare. Utmärkelsen delas ut årligen till 100 arbetsgivare av Karriärföretagen.

Syftet med Karriärföretagen är att förenkla för Sveriges studenter, yrkesverksamma och unga akademiker i början av sin karriär att hitta sin nästa arbetsgivare.

“Vi är väldigt nöjda att se att kvaliteten på hur man bedriver sitt employer branding arbete har ökat hos många företag och organisationer under de senaste åren. Därmed har även konkurrensen ökat markant att få en plats bland de 100 bästa”, säger Karriärföretagens VD, Patrik Wigton.

Över 5000 företag samt 600 statliga verk, myndigheter och kommuner, deltog i år i urvalet.  Det som Karriärföretagen har tittat på har varit att säkerställa att ett högkvalitativt employer branding arbete bedrivs på företaget och att arbetsgivaren uppfyller de krav som krävs för att vara en trygg och attraktiv arbetsgivare.

För ytterligare information och kommentarer:

Tomas Uddin, Marknads- och kommunikationschef Landshypotek Bank, 070-299 24 08

Om Landshypotek Bank

Landshypotek Bank är Sveriges nionde största bank med uppgift att tillhandahålla konkurrenskraftig finansiering till Sveriges jord- och skogsägare. Banken har även konkurrenskraftigt sparande för alla. Landshypotek Bank har närmare 160 medarbetare på 19 orter i Sverige.  www.landshypotek.se