Landshypotek Bank inleder samarbete med juristbyrån Avtal24

Landshypotek Bank och Avtal24 inleder nu ett samarbete som ger bankens kunder tillgång till juridisk rådgivning och hjälp med uppsättning av avtal som testamente, äktenskapsförord och samboavtal.  Just samboavtal och äktenskapsförord kommer kunderna att under en period kunna teckna kostnadsfritt.

Landshypotek Bank har en lång historia och har finansierat landsbygdsföretag i över 180 år men är ny som bolånebank för husägare. Nu inleder banken ett samarbete med juristbyrån Avtal24 där de nya bolånekunderna får tillgång till juridisk rådgivning på nätet.

– Vi vill kunna erbjuda våra kunder digitala och lättillgängliga tjänster. Vi har en helt digital och unik bolåneansökan. Nu kan vi med vår nya samarbetspartner erbjuda digitala juridiktjänster, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren tf VD Landshypotek Bank.

Hos samarbetspartnern Avtal24 kan kunderna få hjälp med juridiska frågor och avtal som testamente, äktenskapsförord och samboavtal. Dessutom kommer Landshypotek Banks kunder att kunna teckna samboavtal och äktenskapsförord kostnadsfritt med hjälp av Avtal24 året ut.

– Trygga avtal blir en trygghet för sig själv och sina nära och kära. Vi hoppas med samarbetet kunna bidra med såväl trygghet som nytta och enkelhet för våra kunder, säger Catharina Åbjörnsson Lindgren.

– Vi är väldigt glada över förtroendet att på ett enkelt sätt få hjälpa Landshypotek Banks kunder, runt om i Sverige, med rådgivning och skräddarsydda avtalslösningar, säger Ricard Stiller, affärsansvarig avtal24.

Läs mer om samarbetet här

Catharina Åbjörnsson Lindgren, tf VD Landshypotek Bank.

För ytterligare information:

Sofie Essayh, kommunikatör Landshypotek Bank, 070-285 13 63

Om Landshypotek Bank

Landshypotek Bank är en de tio största bankerna i Sverige och har till huvuduppgift att finansiera Sveriges jord- och skogsbrukare. Banken erbjuder även sparande för alla och bolån till husägare utanför storstäderna. Kunderna i banken bidrar till att stärka de gröna näringarna och att vi alla därmed kan ta del av närproducerad mat och svenska skogsråvaror. Landshypotek Bank har närmare 170 medarbetare på 19 orter i Sverige.

Om avtal24

Avtal24 är Sveriges ledande aktör inom digital juridik med missionen att göra juridiken tillgänglig för alla. Företaget tillhandahåller skräddarsydda avtal och juridisk rådgivning till privatpersoner och företagare online och via digitala kundmöten. Genom hög juridisk kompetens, innovativa tekniska lösningar och

Vi vill kunna erbjuda våra kunder digitala och lättillgängliga tjänster.
Catharina Åbjörnsson Lindgren tf VD Landshypotek Bank
Trygga avtal blir en trygghet för sig själv och sina nära och kära.
Catharina Åbjörnsson Lindgren tf VD Landshypotek Bank