Landshypotek Bank presenterar ny responsiv internetbank

I dag presenterar Landshypotek Bank sin nya internetbank. Kunderna möts nu av en helt nytt gränssnitt, som dessutom särskilt har anpassats för mobiltelefoner. Landshypotek Bank fortsätter vara i framkant med sina digitala banktjänster.

I februari lanserade Landshypotek Bank en ny responsiv webbplats och öppnade en ny digital bank för sparare. Den tekniska lösningen där kunder helt på egen hand både kan öppna konton och börja spara direkt på webben ligger i framkant på marknaden. Från att tidigare inte varit kund hos Landshypotek Bank är det möjligt att på några minuter både ha öppnat nytt konto och satt in de första sparpengarna.

Nu har Landshypotek Bank fortsatt den digitala utvecklingen. I dag presenteras en internetbank som automatiskt anpassas till kundernas skärmstorlek och enheter så som mobiler och läsplattor. Landshypotek Bank är därmed en av få banker som erbjuder kunderna en så kallad responsiv internetbank.

- Vi utvecklar nu våra digitala tjänster kraftigt, för att förenkla våra kunders vardag. Responsiva lösningar är efterfrågade och det är glädjande att kunna presentera lösningar som ligger i framkant på marknaden. Det är också nödvändigt för att möta kundefterfrågan och välkomna fler kunder, säger Annika Vangstad, marknads- och utvecklingschef på Landshypotek Bank.

Lösningen har utvecklats tillsammans med konsultföretaget Applicon som har stort fokus på tjänster för bank och finanssektorn och bygger på SAP. Plattformen driftas hos CGI.

Responsen på den digitala banken för sparare har varit god. Kunderna uppskattar den enkla och trygga lösningen. Många upptäcker nu Landshypotek Bank.  Närmare 4000 konton har på några månader öppnats och Landshypotek Bank var en av endast sex banker som växte sparandet förra kvartalet.

Mer information och kommentarer:
Annika Vangstad, marknads- och utvecklingschef, 08 459 04 18
Tomas Uddin, kommunikationschef, 070 299 24 08

Landshypotek Bank är Sveriges tionde största bank med uppgift att tillhandahålla konkurrenskraftig finansiering till Sveriges jord- och skogsägare. Landshypotek Bank är marknadsledande med en utlåning på cirka 60 miljarder kronor.Banken ägs av bankens 45 000 låntagare organiserade som medlemmar i Landshypotek ekonomisk förening. Landshypotek har närmare 130 medarbetare på 19 orter i Sverige.  www.landshypotek.se